بجنورد- استاندار خراسان شمالی ایران نسبت به ورود سرمایه‌گذاران ترکیه به این منطقه اظهار تمایل کرد.

دعوت از سرمایه‌گذاران ترکیه به خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی ایران در گفتگو با خبرنگار آناتولی با ابراز علاقه‌مندی نسبت به ورود سرمایه‌گذاران ترکیه به این استان از آمادگی برای ارائه هرگونه تسهیلات در این زمینه خبر داد.

صالحی با دعوت از سرمایه‌گذاران ترک جهت سرمایه‌گذاری در این استان، افزود: خراسان شمالی از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی جهت سرمایه گذاری برخوردار است که قرار گرفتن این استان بر سر راه تاریخی راه ابریشم یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن است.

وی ادامه داد: وجود کارخانه‌های پتروشیمی، آلومینیم و فولاد و همچنین گسترش دامپروری و قالیبافی در این منطقه از دیگر توانمندی های این استان است.

صالحی اشاره داشت: این استان با دارا بودن میراث تاریخی منطقه توریستی محسوب می‌شود و همچنین این منطقه از نظر جغرافیایی و ژئوپلیتیک دارای ساختاری مشابه با ساختار کل ایران است.

وی افزود: این استان از مناطق کم‌باران ایران به شمار می‌رود که این کمبود را وجود فاکتور خورشید جبران می‌کند و استان برای استفاده بهینه از انرژی خورشیدی طرحی برای راه‌اندازی یک سامانه ۳۱۰ مگاواتی خورشیدی دنبال می کند و پیگیری طرح توزیع کیف‌هایی حامل پنل‌های انرژی خورشیدی در مناطق عشایری در دستور کار استان قرار دارد.

محمد رضا صالحی بیان داشت: انرژی بادی نیز یکی دیگر از منابع مهم انرژی در منطقه است که مراحل اولیه تفاهم‌نامه ساخت یک سامانه ۹۹ مگاواتی را انجام دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.