بجنورد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از تحقق ۲۴ درصد از تعهد ایجاد ۱۰ هزار نفر اشتغال در استان خبر داد.

۲۴ درصد از تعهد ایجاد ۱۰ هزار شغل در خراسان شمالی تحقق یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ حسن نوری اظهار داشت: ایجاد حداقل ۱۰ هزار شغل در استان طی امسال موضوع مدنظر استاندار خراسان شمالی بود که توسط وی بارها اعلام شد که کفِ تعداد شغلی است که انتظار داریم در استان ایجاد کنیم.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ایجاد ۱۴ هزار و ۵۰۰ شغل در استان خراسان شمالی هدفگذاری شده که در این راستا سهم هر دستگاه نیز مشخص شده است؛ تاکنون ۱۶ و نیم درصد از این تعهد انجام شده و اطلاعات و آمار آن‌ها در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: البته از آنجایی که در ۶ ماهه دوم سال، اعتبارات بیشتری در دسترس است و تخصیص ها نیز انجام می شود، ایجاد اشتغال و فعالیت های این حوزه توسط تمامی دستگاه های استان بیشتر خواهد بود.

اشتغال، اولویت اصلی مدیران استان

نوری تاکید کرد: اشتغال یکی از مهمترین موضوعات اولویت‌دار کشور است و در استان خراسان شمالی نیز مقوله اشتغال باید از اولویت‌های اصلی مدیران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبار ۳۰ هزار میلیاردی جهت اجرای برنامه ملی اشتغال در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این اعتبار قرار است در دو حوزه اشتغال فراگیر با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان و حوزه اشتغال روستاییان و عشایر با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم استان خراسان شمالی از اعتبارات برنامه اشتغال فراگیر ۳۳۴ میلیارد تومان بوده و سهم این استان از اعتبارات حوزه اشتغال روستاییان و عشایر هنوز اعلام نشده است.

ثبت‌نام ۶۴۰۰ کارورز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در بخشی دیگری به اعلام آمار اجرای طرح کارورزی در استان پرداخت و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ متقاضی جهت شرکت در این طرح در استان ثبت‌نام کرده‌اند.

رتبه نخست استان در به‌کارگیری کارورزان

وی افزود: از این تعداد، چهار هزار و ۱۸۰ نفر واجد شرایط این طرح بودند. ۲۰۰ واحد پذیرنده نیز جهت جذب کارورزان ثبت‌نام کرده‌اند که مجوز ۶۰ واحد تاکنون صادر شده و سایر واحدها نیز در مرحله تکمیل مدارک و مراحل پایانی صدور مجوز هستند.

نوری اعلام کرد: تاکنون ۴۵ قرارداد بین کارورزان و واحدهای پذیرنده کارورز در استان منعقد شده است که از این حیث رتبه برتر کشور را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.