زنگ مهر لحظاتی پیش در ۱۰۶ هزار مدرسه سراسر کشور طنین‌انداز شد.

زنگ مهر در مدارس کشور طنین‌انداز شد

به گزارش قدس آنلاین، زنگ مهر، لحظاتی پیش در مدارس سراسر کشور به صدا در آمد و زنگ نمادین مهر نیز توسط رئیس‌جمهور در مدرسه دخترانه مدرس تهران نواخته شد.

امسال حدود ۱۳ میلیون دانش‌آموز در ۱۰۶ هزار مدرسه، تحصیل می‌کنند.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم سال تحصیلی که امروز روز آغازین آن است، سالی سرشار از موفقیت و رستگاری برای دانش‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز دختر و پسر در بیش از ۱۰۶ هزار مدرسه، سال تحصیلی خود را با سرافرازی آغاز می‌کند.

بطحایی اضافه کرد: مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و مخاطب اصلی در برنامه‌های آموزش و پرورش، علی‌رغم تلاش‌ها، هنوز از جایگاه خود فاصله دارد و نهادها هنوز منتظر دستورات اداری مقامات بالاترند و برای ارتقای هنوز هنوز نتوانسته‌اند فعالیت کنند.

وی با اشاره به تمرکز شدید ساختاری و اداری آموزش و پرورش، گفت: این تمرکز شدید هنوز سیطره خود را بر آموزش و پرورش حفظ کرده و بهره‌وری را کاهش داده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اول بخش فعالیت ما ناظر بر اصلاح روش‌هاست و در گام نخست با استفاده از فناوری‌های جدید، آموزش‌های کاربردی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: تحول در آموزش‌های مدرسه‌ای از دیگر ضرورت‌هایی است که آموزش و پرورش دولت دوازدهم باید پاسخ درخور داشته باشد.

بطحایی گفت: در دولت یازدهم در ۴ سال گذشته علی رغم همه محدودیت، تلاش فراوانی برای تقویت انگیزه معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به‌کار بستیم و توفیقاتی نیز به دست آمد؛ جامعه فرهنگیان امیدوار است گام‌هایی برای حل دغدغه معیشت فرهنگیان بردارد.

به گزارش فارس، جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی و نوآموزان پیش‌دبستانی روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه در دبستان‌های کشور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.