بجنورد- استاد حوزه و دانشگاه گفت: زن عاشورایی باید به مهارت های زن بودن، مدیریت فضای خانواده و تربیت نسل پاک و کارآمد مجهز باشد.

زن عاشورایی باید به مهارت های زن بودن مجهز باشد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی، فرشته تختی در مراسم شیرخوارگان ضمن اشاره به تلاقی هفته دفاع مقدس و ایام محرم گفت: همه اینجا جمع شدیم تا بار دیگر خود را با آرمان‌های ارزشی و اعتقادی مکتب عاشورا و آرمان‌های دفاع مقدس و انقلاب پیوند زنیم و اعلام کنیم که تابع رهبری هستیم که دنباله رو حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا یک انقلاب بزرگ است که همیشه در تاریخ می‌درخشد بیان کرد: صحنه کربلا یک نمایشگاه بزرگ است که در یک طرف اوج فضائل و در طرف دیگر اوج رذایل را نشان می‌دهد و این نمایشگاه غرفه‌هایی چون ایثار، توکل، رشادت، ذلت گریزی، ظلم‌ستیزی و غرفه صبر و استقامت را در دل خود دارد.

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه با بیان سخن امام باقر (ع) که می فرمایند شهادت امام حسین (ع) در دل‌ها حرارتی ایجاد کرده که هیچگاه سرد و خاموش نمی‌شود، علت آن را حضور پرشور مادران به همراه فرزندان شیرخوار خود در این محفل معنوی و تجمع عاشورایی دانست.

تختی با بیان اینکه واقعه عاشورا خصیصه‌ای به نام الگودهی و الگوسازی دارد اظهار کرد: اباعبدالله در واقعه عاشورا الگوسازی کرد و این واقعه تنها برای یک قشر خاص حرف ندارد بلکه همه اقشار مختلف از فرزند شیرخوار تا پیرمرد ۹۰ ساله الگوسازی می‌کنند و همه قشرها در واقعه عاشورا سهیم هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه قشر زنان در واقعه عاشورا را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: زنان نقش بسیار عمده‌ای در واقعه عاشورا دارند و زنان امروز باید مکتب و ارزش‌های زنان عاشورایی را چراغ راه خود قرار دهند همانطور که زنان ما در دفاع مقدس با تربیت فرزندان پاک و صالح در این نظام و انقلاب نقش بسزایی را ایفا کردند.

وی در ادامه از وظایف و رسالت‌های زنان مسلمان در این برهه از تاریخ و حال حاضر سخن گفت و بیان کرد: زنان ما در این برهه از زمان باید مهارت‌های کلیدی داشته باشند که اولین مهارت یک زن عاشورایی و انقلابی در حال حاضر، مهارت زن بودن، همسر بودن و همراهی با مرد خانواده است و این همان مهارتی است که دشمن بر آن کلیک کرده و در حال سمپاشی است.

تختی مهارت دوم زنان کربلایی و انقلابی امروز را مهارت مدیریت فضای خانواده دانست و عنوان کرد: در این مدیریت باید آرامش‌بخشی و گسترش محبت در خانواده باشد و همچنین مهارت دیگر یک زن مسلمان و انقلابی مهارت تربیت نسل، ذریه پاک و فرزندان شایسته و کارآمد است.

وی در ادامه گفت: امام حسین (ع) در صحرای کربلا جز برای نماز و عبادت از دشمن وقت نگرفت و باید با اباعبدالله عهد کنیم که اگر ارتباطمان با خدای حسین کمرنگ است این پیوند و ارتباط را تقویت کنیم چرا که شایسته نیست حب حسین (ع) را دل داشته باشیم و با خدای حسین فاصله داشته باشیم.

تختی مقید به حلال خوری بودن و شرکت نکردن در محافل گناه و در واقع پاک‌زیستی را از ملزومات تربیت یک فرزند صالح و شایسته به ویژه در موقع شیرخوارگی دانست.

وی با اشاره به شخصیت بزرگ حضرت رباب مادر حضرت علی اصغر وی را نمونه کامل یک زن عاشورایی برشمرد و الگوی زنان امروز دانست.

تختی در پایان با اشاره به نحوه شهادت حضرت علی اصغر این روز را روز همدری با رباب و تجدید پیمان با همه زنان عاشورایی و آرمان‌های زیبای امام حسین (ع) در واقعه عاشورا عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.