بجنورد- رئیس کمیته امداد شهرستان مانه و سملقان از واگذاری۱۹ دستگاه وانت و تراکتور به مددجویان این شهرستان خبر داد.

۱۹دستگاه وانت و تراکتور به مددجویان مانه و سملقان واگذار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، غلام عباس صادقی، با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۴ مددجوی تحت حمایت این نهاد موفق به گرفتن تسهیلات اشتغال شدند، گفت: در سال ۹۶، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان اعطا شد.

وی با بیان اینکه بخشی از این تسهیلات در قالب اعطای وام قرض الحسنه اشتغال و نیز خرید ۱۵ دستگاه زامیاد و چهار دستگاه تراکتور به مددجویان اعطا شد، مجموع اعتبار اشتغال مددجویان این شهرستان را در سال ۹۶، هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این اعتبارت از دو محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد تامین شده است، ادامه داد: بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان این اعتبار از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای پرداخت تسهیلات طرح های خود اشتغالی به مدد جویان پرداخت می شود و پنج میلیارد تومان نیز با معرفی مددجویان به بانک های عامل اعطا می شود.

رئیس کمیته امداد مانه وسملقان با اشاره به ارائه آموزش های فنی و حرفه ای  به مددجویان متقاضی شغل، گفت: این نهاد با هدف توانمندسازی مددجویان و پایدار سازی طرح های اشتغال، آموزش های فنی وحرفه ای را ارائه می دهد.

صادقی آموزش های فنی وحرفه ای را در زمینه های مهارت آموزی، حرفه آموزی و پایدار سازی اشتغال دانست وافزود: مددجویان پس ازگذران دوره های مهارت آموزی برای دریافت وام های قرض الحسنه معرفی می شوندکه امسال در این بخش ۱۱۰  مددجو برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

 وی ادامه داد: در زمینه حرفه آموزی به دانش آموزان مقطع دبیرستانی نیز که در ایام تابستان ۹۶ با هدف ایجاد انگیزه و اشتغال ارائه شد، ۲۵ دانش آموز تحت حمایت بهره مند شدند.

وی گفت:۲۶۰ مجری طرح های اشتغال این نهاد نیز در بخش پایدار سازی با هدف توسعه طرح ها از آموزش های فنی وحرفه ای بهره مند شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.