یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی کشور تنها با تکیه بر نخبگان داخلی محقق می‌شود، گفت: جلوی واردات با تولید مشابه با کیفیت کالاهای خارجی گرفته شود.

تکیه بر نخبگان داخلی باعث پیشرفت اقتصادی کشور می شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با برخی نخبگان استان یزد با اشاره به اینکه انبیای الهی آمدند تا دفینه‌های عقلی و آن چیزهایی که در ذات انسان گذاشته شده را برجسته کنند، اظهار داشت: خداوند متعال همه علوم و استعدادها را در وجود انسان قرار داده و شکافتن صندوق این استعداد و علوم نیاز به یک کلید رمز دارد.

وی افزود: علومی که ما در این دنیا فرا می‌گیریم به این صورت نیست که ما یک سری مسائل را در ذهن خود انبار کنیم و سپس به بیان آن بپردازیم چرا که اگر به این صورت بود اولا ما هیچ تفاوتی با ضبط صوت نداشتیم و ثانیا هیچ شکوفایی در زندگی انسان‌ها به وجود نمی‌آمد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این که امام خمینی(ره) می‌فرمودند ما می‌توانیم هم به دلیل همین استعدادهایی است که خداوند در وجود ما قرار داده و در صورتی که این استعدادها و علوم را بروز دهیم تمام پیشرفت‌های عالم را به دست می‌آوریم.

ناصری یزدی به سفارش دین مبین اسلام به فکر کردن اشاره کرد و گفت: این سفارش و تاکید ویژه اسلام به تفکر برای این است که انسان اگر به تفکر بپردازد و در مسائل مختلف دقیق شود خیلی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را برطرف می‌کند و پیشرفت‌های بسیار چشمگیری دست پیدا می‌کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین شاخصه‌های تفکر، دستیابی به رشد و پیشرفت است و این موضوع باید هم در نیروی انسانی و هم در دیگر مسائل جامعه به خوبی دیده شود.

وی با انتقاد از سیستم حرکتی در ادارات و کارخانه‌ها و بخش‌های مختلف جامعه، گفت: متاسفانه شرایط کشور ما به این صورت است که یک نفر به عنوان کارگر، معلم و یا پست‌های مختلف دیگر وارد کار می‌شود و عمدتا پس از گذشت ۳۰ سال با همان عنوان بازنشسته می‌شود، یعنی هیچ تغییری در وی ایجاد نشده است.

وی اظهارداشت: در ارتباط با مسائل مختلف به ویژه مسائل علمی و اقتصادی باید توجه داشته باشیم که پیشرفت زمانی محقق می‌شود که ما به نیروها و استعدادهای داخلی تکیه داشته باشیم و از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت کشور استفاده نماییم.

نماینده ولی فقیه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با لزوم وجود روحیه انقلابی در جامعه به ویژه بین جوانان اشاره کرد و افزود: روحیه انقلابی به این معنی نیست که همیشه شمشیر به دست داشته باشیم بلکه روحیه انقلابی به معنای جدی بود و تلاش انقلابی در عرصه‌های مخلتف علمی، صنعتی و موارد مختلف دیگر است

ناصری یزدی گفت: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در ارتباط با روحیه انقلابی در اقتصاد باید به آن توجه داشت، جلوگیری از واردات کالاها به وسیله تولید مشابه با کیفیت آن در داخل کشور است.

امام جمعه یزد افزود: این اقدام در صورتی که محقق شود در واقع اقتصاد مقاومتی را به نتیجه رساندیم و زمینه‌ای را فراهم کردیم که نه تنها به خارج از کشور در این کالاها وابسته نباشیم، بلکه زمینه افزایش تولید و اشتغال در داخل کشور را ایجاد می‌نماییم.

وی ایجاد تعهد در بین افراد مختلف نسبت به پیشرفت جامعه را ضروری دانست و گفت: زمانی که همه افراد به ویژه جوانان نسبت به پیشرفت کشور و مردم خودشان تعهد داشته باشند، در راستای پیشرفت کشور تلاش می‌کنند و با پیشنهاد کار خارج، کشور خود را ترک نمی کنند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.