بجنورد- مسئول بسیج رسانه و صدا و سیمای خراسان شمالی از برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان خبر داد و گفت: سبک زندگی اسلامی و اقدامات انقلابی از مهم‌ترین محورهای این جشنواره رسانه‌ای است.

جشنواره رسانه ای ابوذر در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن زاهد احمدی در نشست خبری پیرامون برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان خراسان شمالی اظهار داشت: ۲۵۰ اثر در سال گذشته به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان ارسال و ۴۰ اثر برتر در ۵ بخش معرفی شدند. همچنین یک اثر نیز در جشنواره کشوری٬ اثر برتر شناخته شد که مایه افتخار خراسان شمالی است.

وی افزود: بسیج رسانه خراسان شمالی با رویکرد شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه رسانه استان، جشنواره رسانه‌ای ابوذر را برگزار می‌کند.

وی نگاه جشنواره رسانه ابوذر را تولید محتوا با موضوعات جشنواره دانست و گفت : یکی از موضوعات مهمی که باید در فضای رسانه‌ای بیشتر به آن توجه کرد٬ یادداشت نویسی و گزارش نویسی است که باید در این راستا تلاش‌های زیادی انجام شود.

مسئول بسیج رسانه و صدا و سیمای استان تصریح کرد: جشنواره رسانه‌ای ابوذر در هشت محور برنامه‌ریزی شده است. یکی از مهم‌ترین محورهای این جشنواره تولید ملی و اقتصاد مقاومتی است و در این رابطه به اهمیت نقش مالیات در اقتصاد مقاومتی اشاره می‌شود.

وی  آسیب‌های اجتماعی از دیگر محورهای جشنواره است که در این مورد به آسیب‌های طلاق، اعتیاد، خشونت و حاشیه‌نشینی پرداخته می‌شود.

زاهد احمدی با اشاره به سبک زندگی اسلامی به‌عنوانی یکی از مهم‌ترین موضوع این جشنواراه ادامه داد: سبک زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر محورهای اصلی جشنواره رسانه‌ای ابوذر است چرا که اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود افراد نالایق و ناکارآمد وارد حکومت می‌شوند.

مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی عنوان کرد : عمل انقلابی یکی دیگر از محوری‌ترین موضوعات جشنواره رسانه‌ای ابوذر است که به اردوهای جهادی و اقدامات خودجوش  مردم  پرداخته شود.

وی افزود: دشمن‌شناسی و مبارزه با تروریسم، ایثار و شهادت و خراسان شمالی محور توسعه٬ از دیگر موضوعات و محورهای این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه آثار در ۴ بخش خبر٬ یادداشت٬ گزارش و عکس دریافت می‌شود و مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان ماه ۹۶ است گفت : علاقه‌مندان می‌توانند آثار را به دبیرخانه جشنواره واقع در بجنورد٬ خیابان فارابی٬ ساختمان بسیج اقشار ارسال کنند.

وی تصریح کرد آثار برگزید این جشنواره  به جشنواره کشوری ابوذر که دی ماه در تهران برگزار می شود ارسال می گردد تا با رقابت با آثار کشور نفرات برتر مشخص شوند.

زاهداحمدی با بیان اینکه نگاه بر این است تا این جشنواره به صورت دائمی در استان برپا شود، گفت: دستگاه هایی همانند سازمان امور مالیاتی، کتابخانه های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آستان قدس رضوی‌، سپاه جوادالائمه، فرماندهی نیروی انتظامی در برپایی این همایش مشارکت دارند.

وی با اشاره به معرفی پنج رسانه برتر در این همایش، افزود: رسانه برتر نسبت به تعداد آثار ارسالی در همایش انتخاب و معرفی می شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سواد رسانه ای در استان، یادآورشد: ضرورت دارد تا همکاران رسانه ای نسبت به تبیین و بیان راهکارهای استفاده صحیح از رسانه ها و فضای مجازی برای مردم تلاش کنند .

در پایان این نشست از پوستر دومین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.