اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان از بکارگیری دو هزار نفر از خادمان هیئت های مذهبی به عنوان پلیس یار محرم در انتظام بخشی مراسم های عزاداری برای سرور و سالار شهیدان خبر داد.

همکاری ۲ هزار پلیس یار محرم در انتظام بخشی مراسم های عزاداری اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی در گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی شهر اصفهان که در خیمه گلستان شهدای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هیئت های مذهبی به دلیل اینکه احیا کننده روش و سنت امام حسین (ع) هستند نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند.

وی در ادامه افزود: روش امام حسین، دعوت به خوبی ها و جلوگیری از بدی ها بود و در همین راستا، ما نیز باید راهی را که ایشان برای ما ترسیم کردند پیروی کنیم.

فرمانده انتظامی استان همچنین تصریح کرد: اینکه امام خمینی(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته حاکی از اهمیت مجالس عزاداری و نقش هیئت های مذهبی در مقابله با هجمه های دشمن است.

 وی تاکید کرد: در عصر حاضر که دشمن با هجمه های فرهنگی خود ارزش ها و باورهای مذهبی ما را نشانه گرفته بیش از پیش به  وجود هیئت ها، مجالس مذهبی، دعاها و ذکرها نیازمند هستیم.

سردار معصوم بیگی نقش هیئت ها را در مقابله با این تهاجم فرهنگی اساسی توصیف کرد و اظهار داشت: این نقش، بی بدیل و کم نظیر است و اگر آن را خوب ایفا کنند؛ می توان جلوی بخش مهمی از این هجمه ها را گرفت.

این فرمانده انتظامی با بیان اینکه جوانان و خانواده ها در خط مقدم تهاجم دشمن قرار داردند خاطرنشان کرد: در خیمه امام حسین (ع) و تمام مکان هایی که مجالس اباعبدالله برگزار می شود باید برنامه ها طوری باشد که جوانان به صورت حداکثری جذب شوند و بتوانیم از وجود آنها استفاده کنیم.

سردار معصوم بیگی در ادامه از همکاری دو هزار نفر از درون هیئت های مذهبی  تحت عنوان پلیس یاران محرم برای انتظام بخشی مراسم های عزاداری خبر داد و گفت: این افراد تحت آموزش، کنترل و حمایت نیروی انتظامی قرار دارند و به همه عزاداران حسینی توصیه می شود که در برپایی مراسم ها و دستجات عزاداری، همکاری لازم و نزدیکی را با این افراد  داشته باشند.

وی اذعان کرد: پلیس یاران محرم، مسئول برقراری نظم و امنیت هیئت ها هستند و هماهنگی های لازم با آن ها صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی به بیان خواسته های پلیس از  هیئت های مذهبی اشاره کرد و گفت: از هیئت های مذهبی انتظار داریم به منظور رعایت حال بیماران و سالمندان در ساعات پایانی شب از بلندگوهای و طبل های قوی استفاده نکنند.

وی افزود: انتظار دیگر ما این است که هیئت های مذهبی در هنگام راه اندازی دسته جات عزاداری، از مسدود کردن بی جهت خیابان ها و ایجاد گره های ترافیکی خودداری کنند و در نصب ایستگاه های صلواتی و داربست ها طوری عمل کنند که  مانعی در مسیر تردد مردم ایجاد نشود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه عزاداری های مردم اصفهان، یکی از پاک ترین، روش مندترین و بی نظیرترین عزاداری های کشور است؛ از هیئت های مذهبی خواست از سوء استفاده عده معدودی که با وارد کردن خرافات در عزاداری ها و اعمالی که به وحدت و انسجام جامعه آسیب می زند جلوگیری کنند.

این مقام انتظامی در خاتمه با تاکید بر اینکه مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و تمامی کلانتری ها و پاسگاه ها به صورت ویژه در خدمت عزاداران حسینی هستند؛ ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری هیئت های مذهبی و پلیس، مراسم های عزاداری باشکوه و در خور شأنی را برای سرور و سالار شهیدان در استان شهید پرور اصفهان شاهد باشیم.

گفتنی است، در پایان این گردهمایی ازسوی سازمان تبلیغات اسلامی خانواده مرحوم استاد حاج مرتضی اشتری، پیرغلام امام حسین (ع) و رئیس شورای هیئات مذهبی و تعدادی از خانواده های پیرغلامان امام حسین(ع) که دار فانی را وداع گفتند مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.