اصفهان- استاندار اصفهان ضمن تصویب تشکیل کمیته ساماندهی آمارهای ثبتی در استان، گفت: اهمیت حیاتی آمار برای همه روشن است و ساماندهی آمار دستگاه ها و انضباط بخشیدن به آن ها و اطمینان از صحت و سلامت برای آمار ضروری است.

تصویب تشکیل کمیته ساماندهی آمارهای ثبتی در استان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهارکرد: در روز اول مهر با آغاز سال تحصیلی آموزش و پرورش ۸۶۰ هزار دانش آموز، آموزش خود را آغاز می کنند که امسال زنگ آغاز مدرسه در نجف آباد در مدرسه محل تحصیل شهید حججی نواخته شد.
استاندار اصفهان با اشاره به آغاز هفته  دفاع مقدس، اظهارداشت: ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و این هفته با یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس آغاز می شود و در برنامه ای در گلستان همیشه جاوید اصفهان مراسم آغاز گرامیداشت این هفته برگزار خواهد شد و انتظار می رود مردم همیشه در صحنه و مدیران دستگاه های اجرایی در این مراسم حضور پررنگ داشته باشند.
زرگرپور به آغاز ماه محرم اشاره کرد و افزود: امسال با توجه به برگزاری اجلاس پیرغلامان در استان ماه محرم در اصفهان رنگ و بوی خاصی خواهد داشت و امیدواریم که مراسم این ماه عزیز در شأن این ماه و با شکوه و معنویت بیشتر برگزار شود.
رسول زرگرپور در ادامه با اشاره به دستور کار جلسه در خصوص تشکیل کمیته ساماندهی آمارهای ثبتی در استان اظهارداشت: اهمیت حیاتی آمار برای همه روشن است و هیچ حرکت، برنامه ریزی و اقدامی بدون استناد به آمار نتایج روشنی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه تمامی دستگاه ها به نوعی آمارهای مورد نیاز خود را جمع آوری می کنند، افزود: ساماندهی آمار این دستگاه ها و انضباط بخشیدن به آن ها و اطمینان از صحت و سلامت برای آمار موجود ضروری است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ساختار و اعضای این کارگروه باید مورد بحث قرار گیرد، افزود: ساختار این کارگروه باید زیر نظر کارگروه آمایش سرزمین تحت عنوان کمیته آمارهای ثبتی تشکیل گردد.
وی با بیان اینکه همه ی دستگاه های اجرایی به نوعی تولید کننده ی آمار هستند، افزود: این کمیته، کمیته ای خواهد بود که راهبری، هماهنگی و سیاستگذاری می کند و لزوما همه دستگاهها که تولید آمار می کنند نمی توانند عضو آن باشند و دستگاه هایی باید عضو این کمیته باشند که تولید و هماهنگی و انتشار آمار جزء وظیفه ذاتی و اصلی آن ها است.
رسول زرگرپور افزود: در این کمیته باید ۶-۵ دستگاه که وظیفه ذاتی آن تولید آمار است و تخصص این کار را دارند حضور داشته باشند و در مواقع لازم از حضور دستگاه ها استفاده شود.
زرگرپور ضمن تصویب کلیت تشکیل کمیته ی آمار های ثبتی استان، اظهارداشت: موارد جزئی تر باید در کارگروه مورد بحث قرار گیرد و به جمع بندی برسد و به صورت فصلی گزارش آن به شورای برنامه ریزی ارسال گردد.
استاندار اصفهان در ادامه با بررسی عملکرد ۵ ماهه ۱۴ کارگروه ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان، اظهارکرد: برخی کارگروه ها عملکرد مطلوبی را در ۶ ماهه نخست سال داشتند که قابل تقدیر است ولی برخی از کارگروه ها نیمه فعال بوده اند و باید فعالتر اقدام کنند.
وی بر تشکیل کارگروه توسعه ی روستایی و عشایری تاکید کرد و افزود: این کارگروه باید با قوت شروع به فعالیت نماید و اصلی ترین وظیفه این کارگروه تعیین سهم استان از بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای توسعه روستا ها است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است در برنامه ششم هرسال ۱۱۸ روستای استان تحت پوشش توسعه ی منظم قرار می گیرد.
زرگرپور اضافه کرد: در بند الف ماده ۷ برنامه ششم توسعه مبنی بر برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی دولت مکلف شده است در راستای برنامه ریزی منطقه ای و تقویت اقتصاد روستایی و توسعه اقتصاد صادرات محور در طول اجرای قانون برنامه  ششم هر سال در ۵ هزار روستا با توجه به استعداد و ظرفیت های بومی، طرح توسعه روستایی را تهیه نماید.
استاندار اصفهان با بیان اینکه براساس این ماده باید هرسال ۱۱۸ روستای استان تحت پوشش توسعه ی منظم قرار گیرند، افزود: براین اساس ۱۸ دهستان و ۱۲۱ روستا برای تهیه ی نقشه توسعه در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان برنامه ی ششم تمامی مناطق روستایی مورد توجه این نوع حمایت در راستای اشتغال پایدار قرار گیرد.
رسول زرگرپور با اشاره به برگزاری جلسه ی شورای عشایر استان در پشتکوه دوم، اظهارداشت: در برنامه ی ششم توسعه مصوباتی برای عشایر پیش بینی شده است که براساس آن باید شاخص های عشایر به شاخص های متوسط کشور برسد.
وی با تاکید بر اینکه باید برش استانی و سپس برش شهرستانی برنامه ششم توسعه در خصوص عشایر تدوین گردد، اظهارداشت: باید مصوبات قانونی در برنامه ششم که پیش بینی شده پیگیری گردد.
استاندار اصفهان با تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص برنامه ی اشتغال فراگیر، اظهارداشت: در قالب طرح تکاپو ۱۳ اولویت اشتغال با توجه به شرایط اشتغال و اولویت های استان به تصویب رسیده است و هرگونه تسهیلات اشتغال زایی به این طرح ها پرداخت خواهد شد.
گفتنی است در این جلسه مصوبات کارگروه زیربنایی استان به تصویب رسید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.