اصفهان- رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین اظهارکرد: در سال جاری عملیات بیابان زدایی در دو منطقه انارک و چوپانان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی تحت تاثیر فرسایش بادی در کانونهای بحران انجام می شود.

اجرای پروژه های بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال

 به گزارش قدس آنلاین، کیوان لوکی انارکی افزود: با توجه به مشخص شدن پیمانکار پس از طی مراحل قانونی، در نیمه دوم سال ۱۳۹۶، این پروژه شروع خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد:  اغلب کانونهای بحران فرسایش بادی در سطح شهرستان در منطقه انارک و چوپانان واقع گردیده  و  در بسیاری از موارد منشأ تشکیل گرد و غبار و ریز گردها است که با اجرای عملیات بیابان زدایی و تثبیت و کنترل حرکت  ماسه های روان می توان تا حدودی از پیشروی بیابان و افزایش آلودگی هوا جلوگیری کرد.
 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان  نائین افزود : از آنجایی که کشور ایران از نظر بیابان زایی در وضعیت بحرانی قراردارد، انجام عملیات بیابان زدایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و یکی از راههای جلوگیری از بیابان زایی کاشت درختان و گیاهان مقاوم و متناسب با مناطق خشک همچون گیاهان شوره زیست می باشد که در این شهرستان راهکار فوق از طریق کاشت نهال گیاه تاغ در اراضی تحت  تاثیر فرسایش بادی انجام می شود.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر که خسارات جبران ناپذیری را به پوشش گیاهی مراتع وارد آورده است از دامداران، روستائیان و سایر اقشار مردم شهرستان تقاضا داریم در حفاظت از پوشش گیاهی موجود به منظور جلوگیری از فرسایش بادی و آبی کما فی السابق اهتمام داشته باشند و خود حافظ منابع طبیعی  باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.