یزد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه ۴۵ درصد نیت رقبات یزد مربوط به امام حسین(ع) است، از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۵ امامزاده یزد خبر داد.

سوگواره بصیرت عاشورایی  در ۵۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان یزد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام زارع‌زاده با اشاره به اینکه نیمی از موقوفات یزد مرتبط با امام حسین(ع) و عزاداری آن حضرت است، اظهار داشت: همچنین حدود ۱۶ هزار رقبه در استان یزد به نوعی با حضرت سیدالشهدا(ع) مرتبط است که ۴۵ درصد نیات موقوفاتاستان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به وقف خانه‌های قدیمی در یزد برای برگزاری مراسم‌های امام حسین(ع)، افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های اوقاف در ماه محرم، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی است که همزمان در سراسر کشور در ماه محرم و در امامزادگان واجب التعظیم در حال اجرا است.

زارع‌زاده در ارتباط با اهداف این ویژه برنامه گفت: بصیرت افزایی با تکیه بر سیره حضرت امام حسین(ع) و درسهایی که از قیام عاشورای امام حسین(ع) می‌توان گرفت، تقویت باورهای دینی مردم، استکبار ستیزی و ترویج روحیه مبارزه با ظلم از مهمترین اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این برنامه اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش است که توسط ادارات اوقاف و طبق نیات ثبت شده در وقف نامه ها اجرایی می گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان این مطلب که این طرح در استان یزد در ۵۵ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود، گفت:  ۲۵ نفر از مبلغین اعزامی از حوزه علمیه قم که هر کدام دارای تخصص های ویژه تبلیغی هستند در استان حضور دارند و در خیمه های معرفتی که در جوار امامزادگان برپا شده به پاسخگویی به مسائل دینی ، اعتقادی ، تربیتی و مشاوره خانواده می پردازند.

وی خصوصیت بارز خیمه های معرفت را تبلیغ چهره به چهره روحانیون با مخاطبین دانست و افزود: همچنین با همکاری دانشگاه یزد و آموزش و پرورش مبلغین طرح بصیرت عاشورایی در خوابگاه های دانشجویی و مدارس استان نیز حضور پیدا خواهند کردو به تبلیغ معارف دینی خواهند پرداخت.

این مسئول همچنین از برگزاری برنامه شیرخوارگان حسینی در روز اول ، لبیک یا حسین در روز دوم محرم ، برنامه نوجوانان عاشورایی با عنوان احلی من العسل ، رهروان زینبی در عصر روز دوازدهم محرم و برنامه های عزاداری و اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.