خرم‏ آباد- استاندار لرستان دستگاه تعلیم و تربیت را مهم‎ترین مجموعه کشور معرفی کرد و گفت: توسعه جامعه، در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است.

توسعه جامعه در گرو توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش است

به گزارش قدس‏ آنلاین؛ در مراسم نشست ستاد آموزش و پرورش استان، موسی خادمی افزود: توسعه جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود و بدون توسعه و پیشرفت این دستگاه نمی‏توان توسعه سایر بخش‏ها را تصور کرد و شاهد بود.

وی تأکید کرد: با وجود تمام فعالیت‏ها در برخی از عرصه‏ها مانند نرخ بیسوادی و میانگین نمرات نهایی با میانگین کشور  فاصله وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کرد.

خادمی خاطر نشان کرد: ما به آموزش و پرورش باور و اعتقاد داریم و برای پیشرفت و توسعه آن از تمام ظرفیتها استفاده می‏کنیم.

استاندار لرستان همچنین به توسعه متوازن هدایت تحصیلی اشاره کرد و افزود: باید برای گرایش کاذب دانشآموزان به رشتههایی مانند علوم تجربی برنامه داشت و آنها را به سمت رشتههای فنی و مهارتی هدایت کرد.

وی عدم تعادل در هدایت تحصیلی دانشآموزان را عامل بسیاری از معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: تعادل در رشتههای تحصیلی یکی از سیاستهای محوری است که باید به دقت دنبال شود.

وی هدفگذاری برای ارتقاء میانگین نمرات نهایی دانشآموزان و ارتقای قبولیهای کنکور از جمله مواردی است که میتواند ما را به ارتقای کیفیت آموزش رهنمون سازد.

خادمی از حضور خیّرین در امر مدرسهسازی و تعلیم و تربیت تقدیر کرد و ادامه داد: برای افزایش مشارکت خیرین هم باید برنامه‏ی مدون و منسجم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.