معاون وزیر ورزش و جوانان به احتمال تغییر مدیرعامل باشگاه استقلال و همچنین بحث یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی که برای مهدی طارمی پرداخت شده بود، واکنش نشان داد.

واکنش معاون وزیر به احتمال تغییر مدیرعامل استقلال و محرومیت مهدی طارمی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا داورزنی در حاشیه افتتاح آکادمی ژیمناستیک در جمع خبرنگاران است، گفت: امروز روز خوبی برای ژیمناستیک بود که برای اولین بار با کمک فدراسیون و شرکت توسعه و تجهیز کار تخصصی در ژیمناستیک انجام شد. نگاه وزارت ورزش به رشته ژیمناستیک نگاهی ویژه است مطمئنم فدراسیون علاوه بر اهدافی که در المپیک پیش رو و المپیک بعدی دارد برای کمک به سایر رشته ها نیز برنامه ریزی می کند.

وی افزود: اخیرا در ژیمناستیک مدال های خوبی کسب شد و مطمئنم با همت و تلاشی که وجود دارد در آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد وزارت ورزش و جوانان در کنار فدراسیون خواهد بود و هر آنچه که لازم باشد برای ژیمناستیک فراهم می شود تا مشکلات سر راه حل شده و این رشته به رشد برسد.

داروزنی درخصوص مشکلات اخیر پرسپولیس و محرومیت مهدی طارمی عنوان کرد: این مسئله باید از قبل پیش بینی می شد چون پرونده از مدت ها قبل در فیفا وجود داشت. وزارت ورزش و جوانان تلاش می کند تا در کنار باشگاه پرسپولیس باشد و به این باشگاه کمک کند. بحثی که وجود دارد این است که علاوه بر محرومیت،جریمه هایی نیز به وجود آمده است که باید هم مدیرعامل و هم هیات مدیره و هم وزارت ورزش و جوانان برای حل آن تلاش کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این موضوع فقط بحث باشگاه پرسپولیس نیست. مجموعه باشگاه ها باید به دقت به تعهدات خود اگاه باشند و قبل از اینکه موضوع به فیفا کشیده شود و به وجود آید فدراسیون فوتبال باید موضوع را رصد کند و تلاش کند که این مسائل حل و فصل شود. بیش از ۵۰ پرونده در فیفا وجود دارد و یکی از بحث هایی که وزارتخانه دنبال خواهد کرد این است که نباید اجازه دهیم تعداد این پرونده ها افزایش پیدا کند.

داورزنی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال باید دقت بیشتری داشته باشد. این نگرانی ها همواره وجود دارد که از تعهدات سرسری نگذریم و وقتی پرونده ای در فیفا مطرح می شود نباید خیلی خوشبین بود چون همه چیز مشخص است. حالا هم سعی می کنیم با همکاری سه جانبه از این بحران عبور کنیم  هواداران هم نگران این وضعیت به ویژه شرایط خاص پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نباشند.

وی درخصوص باشگاه استقلال و مشکلات به وجود آمده در طی مدت اخیر عنوان کرد: انتظار هواداران این است که شرایط فصل گذشته که استقلال از یک بحران نجات پیدا کرد و تا بالای جدول هم رسید تکرار شود. شرایط نگران کننده ای برای هواداران وجود دارد. وزارتخانه نیز موضوع را رصد می کند. با هیات مدیره و مدیرعامل صحبت کرده ایم و آنها باید تلاش کنند از مربی  ای استفاده کنند که با توجه به تجربه و سابقه خودش به شرایط بهتر تیم کمک کند.

داورزنی ادامه داد: نیاز به آرامش بیشتری داریم. حدود ۲۷ - ۲۸ هفته فرصت داریم، به هر حال سخت است که در میانه فصل کادرفنی عوض شود ولی باتوجه به شرایطی که باشگاه استقلال دارد مجموعه وزارت ورزش و باشگاه شرایط راکاملا درک می کند و تلاش می شود که به مدیرعامل کمک کند تا سرمربی با رزومه خوب برای تیم جذب شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص وضعیت فدراسیون تیراندازی و اظهارنظر اخیر دیوان عدالت اداری و نقض سخنان خادم گفت: روابط عمومی دیوان بحثی را مطرح کرده است. همانطور که پیش بینی کرده بودیم دیوان رای ای صادر کرده که اعتراض وارده بر رای دیوان و در واقع شکایتی که دادگر کرده بود رد شده است. در گذشته شعبه اول دیوان رای ای صادر کرد که انتخابات تیراندازی باطل است و وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد که زودتر اقدام عملی انجام شود و بر مبنای دستور خود دیوان فرد جدیدی به سرپرست انتخاب شد بعد از ورود دیوان به پرونده و بحث ماده ۷۹ شعبه سوم رای ای صادر کرد و شکایت دادگر را رد کرد اما در پایان این رای عنوان شده که رد شکایت اقدام عملی ندارد  و این به این معنا نیست که هاشمی به کارش ادامه بدهد.

داورزنی درخصوص احتمال بازگشت محمدحسین قریب به استقلال بیان کرد: قریب به دلیل اینکه منع قانونی وجود داشت و دستگاه نظارتی با دو شغله بودن وی موافقت نکرده بود ترجیح داد که استعفا بدهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال تغییر افتخاری مدیرعامل استقلال وجود دارد گفت: هیات مدیره باید در این خصوص تصمیم بگیرد البته در حال حاضر افتخاری با کمک هیات مدیره سعی در انتخاب سرمربی د ارد که تیم از بحران فاصله بگیرد و هواداران راضی شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص ادعای اخیر حسین هدایتی مبنی بر هزینه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای رضایتنامه طارمی عنوان کرد: این چیزی است که خودباشگاه جزییات آن را می داند. این سوال را از طاهری بپرسید ولی مجموعا به هر ترتیب باشگاه پرسپولیس در تلاش  است که از این شرایط خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.