خرم‎آباد- رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: باید در کنار مسائل آموزشی قانون‎گرایی و مهارت‎های زندگی را آموزش داد و دانش آموزان برای زندگی اثر بخش در جامعه آماده کرد.

برای تربیت جوانان و نوجوانان باید از روش‎های نوین استفاده کرد

به گزارش قدس‏ آنلاین؛ جعفر بدری در نشست ستاد آموزش و پرورش استان تصریح کرد: آموزش و پرورش رویکرد خوبی نسبت به مسائل تربیتی در پیش گرفته است امروزه درکشورهای غربی هم  بسیاری از خانواده‌ها، دریافته‏اند که باید به مسئله‏ی تربیت فرزندان اهمیت داد و بی‏تفاوت از کنار تربیت آنان عبور نکرد.

بدری با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش برنامه‌های خوبی را در پیش گرفته  است، افزود: ما باید قانون‌گرایی را در  دانشآموزان تقویت کنیم و بهترین فرصت هم برای این کار، آموزش در دوران ابتدایی است.

رئیس شورای قضایی لرستان با بیان این‌که اگر کسی خاطره‌ای از دوران تحصیلی‌اش دارد، مربوط به دوران ابتدایی است، خاطرنشان ساخت: امروز استفاده از روش‌های سنتی در  تربیت فرزندان کارساز نیست و ضرورت دارد از روشهای نوین و به روزی که متناسب با پیشرفت  تکنولوژی نوین باشد؛ استفاده کرد.

بدری همچنین با اشاره به این‌که مسائل تربیتی ظرافت زیادی دارد و دارای اولویت‌هایی است، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید اولویت‏های خود را به‏خوبی مشخص کند و برای تحقق آنها برنامه  داشته باشد.

وی  امانت‌داری، پرهیز از دروغ، پرهیز از تخلفات راهنمایی رانندگی، خلاف قانون عمل نکردن را از اولویت‌های مهمی برشمرد که باید به دانش‏آموزان آموخته شود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اظهار کرد: مربیان و مشاوران باید با کاربرد هنر و فرهنگ و آثار  هنری مانند تئاتر، فیلم، نقاشی و... پیام‏های تربیتی را به صورت غیرمستقیم که تأثیرگذاری بیشتری هم دارد؛ به دانشآموزان انتقال دهند.

بدری با بیان این‌که بسیاری از جرایم و بزهکاریها در جامعه به خاطر غفلت روی میدهد افزود: اگر کودک را به درستی بشناسیم و برای آینده او متناسب با استعداد، توان و روحیه او برنامه‏ریزی کنیم قطعاً خیلی از انحرافات رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: هرکسی بنا به اقتضای فکری و از راه و روش خودش اقتضای یادگیری و آموزش خاصی دارد و باید از این روشها با حساسیت و دقت استفاده کرد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر این‌که آموزشهای مدرسه به دانشآموزی که در محیط خانوادگی ناسالم و پرخطر تربیت شده باشد، نمیتواند تأثیر ریشه‏داری بر جای بگذارد، افزود: نمی‏توان انتظار داشت روش تربیتی مدرسه در دانشآموزی که در محیط خانواده بر اساس روش دیگری تربیت میشود،کارآیی داشته باشد.

وی با بیان آمادگی دستگاه قضا برای آموزش دانشآموزان در معرض خطر بیان کرد: مدرسه میتواند در شناسایی این دانشآموزان به ما کمک کند تا بتوانیم برای اصلاح و تربیت آنان برنامهریزی کنیم.

بدری در بخشی از سخنان خود به چالش‏هایی مانند بیکاری و اشتغال جوانان اشاره کرد و تأکید کرد: قطعاً دانش‏آموزی که در پیرامون خود چندین تحصیل‏کرده‏ی بیکار را می‏بیند، انگیزهی چندانی برای ادامه تحصیل ندارد و باید همهی دستگاهها تلاش کنند تا اشتغال، ازدواج و کار جوانان رونق گیرد تا شاهد توسعهی جامعه در ابعاد گوناگون باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.