سنندج- معاون اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان گفت: در سرشماری سال ۵۵ افراد باسواد در استان کردستان کمتر از ۳۰ درصد بود اما در سرشماری سال گذشته این میزان به ۸۱ درصد رسیده است.

۸۱ درصد افراد استان کردستان "باسواد" هستند

به گزارش قدس آنلاین، رمضان یوسفی ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان ابتدایی این شهرستان با تسلیت ایام دهه محرم با بیان اینکه تا آزادگی در جهان است نام حسین(ع) جاودانه است، اظهار داشت: ایستادگی ۷۲ نفر در برابر ارتش ده‌ها هزار نفری می‌خواهد این پیام را برساند که ایستادگی در مقابل ظلم به نفر نیست.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب وضعیت آموزشی روند رو به رشد و توسعه داشته است، گفت: در سرشماری سال ۵۵ افراد باسواد در استان کردستان کمتر از ۳۰ درصد بود اما در سرشماری سال گذشته این میزان به ۸۱ درصد رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی امروز به دنبال توانمندسازی نیروی انسانی است، تصریح کرد: مبنای این توانمندسازی، آموزش و پرورش است و امیدواریم که دانش‌آموزان روزبه‌روز پیشرفت کنند.

وی با نام بردن از آموزش و پرورش به عنوان فونداسیون توسعه کشور، گفت: کشوری ثروتمند است و به توسعه پایدار می‌رسد که نیروی انسانی توانمند داشته باشد.

یوسفی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان کردستان موفقیت‌های خوبی کسب کرده است، افزود: سال گذشته در حوزه سوادآموزی از رتبه ۲۳ کشور به ۸ رسیدیم اما باز هم قانع نیستیم چرا که می‌خواهیم دانش‌آموزان به رشد واقعی خود برسند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.