زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از نگاههای سنتی ، بخشی و غیراقتصادی در مصرف آب باید پرهیز شود و روشهای و مدلهای نوین کشاورزی جایگزین روشهای سنتی گردد .

تدوین سند جامع منابع آبی با مشارکت دستگاه های متولی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان،علی اوسط هاشمی روز شنبه در سومین نشست شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: تدوین سند مشترک و جامع پوشش دهنده همه منابع آبی استان یک ضرورت است و جهادکشاورزی ، منابع طبیعی ، خانه کشاورز و اتاق بازرگانی در تدوین آن نقش داشته باشند .

وی بر ترویج فرهنگ صرفه جویی در استفاده از منابع آب بهداشتی و کشاورزی تأکید کرد و افزود : مشکل کمبود منابع آبی جدی است و برای خطری که همه احساس می کنیم در پیش روی ماست باید برنامه و راهکار داشته باشیم .

استاندار خطر مهاجرت ، فقدان منابع آب و عدم پاسخگویی به مشترکین را جدی عنوان کرد و افزود : برخورد قاطع و قانونی در بستن چاههای غیر مجاز باید اعمال شود و همچنین با نقش آفرینی صدا و سیما ، متنفذین و فعالان عرصه قلم برای صرفه جویی در مصرف آب فرهنگ سازی شود .

وی اظهار داشت : مدیران باید مسئولیت خود را در قبال این بحرانها بپذیرند و حتی زمانی که در عرصه مدیریتی نباشند باید جوابگوی کم کاری خود باشند .

هاشمی بر لزوم تأمین منابع مالی برای اجرای طرح های مرتبط با بخش آب تأکید کرد و تلاش مسئولان امر را در جذب اعتبارات برای توسعه استان خواستار شد .

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با تسلیت ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر، انگیزه قیام امام حسین ( ع ) را مبارزه با قدرت زمان دانست.

وی بیان داشت : درس امام حسین ( ع ) ، شناخت منکر و چگونگی اعمال قدرت در مقابل منکر است و امام حسین (ع) فرهنگی را برجای گذاشت که به انسان جسارت و جرأتی را بدهد که در مقابل این چنین قدرتهایی قد علم کرد.

هاشمی با بیان اینکه جفاست که شخصیت امام حسین(ع) فقط در اشک ریختن، سینه زنی و عزا محدود شود، اظهار داشت: شخصیت امام حسین ( ع ) که خود و خاندان ایشان عصاره فضائل پیامبر مکرم اسلام هستند، جاری شدن عدالت ، احیای حق و معرفت دادن به اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نظم دهنده جامعه است.

وی گفت : امروز عامل منکر قدرتهای استکباری هستند و ترامپ نمونه بارز منکر در جهان است . هاشمی حمایت ۱۷۸ کشور از برجام و صدور بیانیه را یک نوع دهن کجی به سیاست های ترامپ عنوان کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.