لنده- چند سالی است که دانش‌آموزان از مقطع مهد تا پیش دانشگاهی مجبور به استفاده از لباس فرم با طرح و رنگ متغییر و تهیه چنین پوششی از یک یا چند فروشگاه خاص هستند که همین موضوع علاوه بر افزایش نگرانی خانواده ها با بی تدبیری و عدم حس مسئولیت پذیری عاملان توزیع و مسئولان مربوطه مواجه شده است.

اشک دانش آموزان لنده ای در پی بی تدبیری مسئولان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، روز های پایانی شهریور و روز های آغازین ماه مهر فرصتی برای شروعی دوباره است که پس از سه ماه تعطیلی آغاز سال تحصیلی را با لباس و کیف و کفش نو جشن بگیرند و در این بین داشتن لباس یکرنگ و متحدالشکل چند سالی است که از سوی مسئولان آموزش و پرورش در شهرهای بزرگ و کوچک، روستاها و عشایر اجباری شده است.

البته در این بین هم این تنوع لباس فرم مدارس در کنار طرح و رنگ خاصی که از سوی مدیران مدارس با اختلاف سلیقه والدین یا دانش آموزان مواجه می شود، هرچند استفاده از لباس یک‌شکل برای نظم‌بخشی و انضباط مدرسه سرفصل قابل توجهی به حساب می‌آید و حتی  تاحدی چاره ای برای حذف فاصله طبقاتی محسوب می شود اما بی شک تغییر هر ساله این لباس های فرم آن هم برای خانواده هایی که با مشکلات مالی مواجه هستند مشکل ساز است.

در این بین بیشتر خانواده ها از ماه های قبل اقدام به واریز هزینه لباس فرم می کنند که متاسفانه در پایان شهریور و روزهای آغازین ماه مهر با بد عهدی خیاطان و عاملاین توزیع مواجه می شوند که امسال نیز این وضعیت باعث نگرانی بیشتر خانواده ها و مسئولان آموزش و پرورش شده است.

به منظور واکاری بیشتر این موضوع و آشنایی بیشتر با مشکلات خانواده ها به میان خانواده های معترض به بدعهدی خیاطان و عاملان توزیع لباس پسرانه رفتیم تا از نزدیک گلایه های آنان را منتشر منتشر کنیم.

کوهگرد پدر یکی از دانش اموزان لنده ای ضمن گلایه شدید از مسئولان امور صنفی و صنعت، معدن و تجارت گفت: در تاریخ 11تیرماه هزینه لباس فرزندم را پرداخت کردم و امروز بعد 3ماه با مراجعه به یکی از عاملان توزیع اظهار می کنند که لباس ها هنوز آماده نیستند.

وی افزود: نکته جالب اینجا است که چند روزی است که عامل توزیع لباس مغازه خود را بست و مسئولان نیز هیچ گونه پیگیری در این رابطه ندارند.

http://media.qudsonline.ir/d/2017/09/23/4/767548.jpg

امیدی از دیگر والدین دانش آموزان معترض در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: متاسفانه این مشکل فقط در حوزه پسرانه قابل مشاهده است و در حوزه دخترانه کوچکترین نارضایتی وجود ندارد.

وی افزود: بسته بودن مغازه عامل توزیع در روزهای پایان شهریور و آغازین ماه مهر توهین به مردم و اثبات ناتوانی این عاملان است که انتظار می رود مسئولان برخورد قاطعی داشته باشند.

امیدی اظهارکرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده برای سال آینده حق ندارد به کسانی که چنین با آبروی مردم بازی می کنند حق دوخت لباس دهد.

مکی پور یکی دیگر از شهروندان معترض هم گفت: مقصر اصلی امور صنفی و صنعت و معدن هستند که مجوز فعالیت به چنین افراد ناتوانی می دهند.

وی گفت: مردم به پشتوانه این دو اداره به این خیاطان مراجعه کردند وگرنه می توانستند در سایر شهرها لباس فرم مورد نظر را تهیه کنند.

ایدون یکی دیگر از والدین دانش آموزان معترض هم اظهارکرد: ما عشایر هستیم و تا کنون بیش از چهار بار درشهریور برای تهیه لباس فرم دانش آموزانم به عاملان توزیع مراجعه کردم و هر بار وعده های تکرای و برهفته دیگر بیا ما را روانه کوه کردند.

وی ضمن گلایه و اعلام نارضایتی از وضعیت موجود گفت: انتظار داریم مسئولان شهرستان لنده هرچه سریعتر به وضعیت موجود رسیدگی کنند و از تکرار چنین بی تدبیری هایی جلوگیری کنند.

خسرو ارشاد مسئول امورصنفی شهرستان لنده در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: یکی از عمده ترین مشکلات مردم عدم مراجعه به موقع به امورصنفی است.

وی افزود: گزارشات مردم در خصوص گرانی، تاخیر در ارائه خدمات صنفی و هرگونه افزایش خودسرانه در قیمت ها باعث اعمال جرائم سنگین برای واحد صنفی متخلف خواهد شد.

مسئول امورصنفی شهرستان لنده تصریح کرد: نگرانی و گلایه مردم کاملا به جا است و امیدواریم بتوانی با احضار عاملان توزیع تسهیل توزیع لباس فرم دانش آموزان را سرعت ببخشیم.

به هرحال این بی تدبیری و عدم مسئولیت پذیری عاملان توزیع هیچ توجیه قانونی ندارد چرا که دو یا سه ماه فرصت دوخت لباس دانش آموزان فرصت کمی نبوده و این اثبات کننده ناتوانی این افراد در تهیه لباس فرم دانش آموزان است که انتظار می رود مسئولان به خصوص اعضای شورای آموزش و پرورش نسبت به سلب امتیاز این افراد برای سال های آتی اقدام کنند تا از تکرار چنین اقداماتی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.