وزیر خارجه بحرین با متهم کردن ایران به دخالت در امور دیگر کشورها گفت: ایجاد روابط خوب با ایران در گرو عدم مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشورها و توقف حمایت از تروریسم است.

بحرین ایران را به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: تحقق ثبات در خاورمیانه نیاز به اراده سیاسی مشترک دارد و باید در برابر تمام افراد و نظام هایی که از تروریسم حمایت مالی می کنند، ایستاد.

وی در ادامه افزود: بحرین، عربستان، امارات و مصر روابط خود را با قطر به دلیل حمایت این کشور از تندروی و تروریسم قطع کردند. اگر قطر در گفتگو جدی بود پس می بایست به درخواستهای مطرح شده در نشست قاهره پایبند باشد. اقدامات قهری صورت گرفته علیه دوحه در واقع علیه ملت قطر نیست.

وزیر خارجه بحرین در یاوه گویی های خود علیه ایران مدعی شد: ملت ایران از فقر و ناامیدی رنج می برند. نظام حاکم بر ایران از تعدادی از تشکیلات تروریستی نظیر حزب الله لبنان و شبه نظامیان کودتاچی در یمن حمایت می کند. ایجاد روابط خوب با ایران در گرو عدم مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشورها و توقف حمایت از تروریسم است.

وی مدعی شد: ما از دولت مشروع در یمن از طریق مشارکت در ائتلاف عربی حمایت می کنیم، ما مخالف مداخله بیگانگان در یمن هستیم و در کنار هیچ گروهی علیه گروه دیگر نمی ایستیم.

وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه قطر از حوادث تروریستی هدفمندی که کشور من شاهد آن بود حمایت می کرد، گفت: تروریسم در حال حاضر به تشکیلات تروریستی که قابل مبارزه و نابودی هستند منحصر نمی شود بلکه تبدیل به وسیله ای برای کشورهایی شده است که برای ایجاد بحران ها تلاش می کنند. برخی کشورها از تروریسم و گسترش خشونت حمایت می کنند و نمی توان به این کشورها اجازه داد تا در تلاش ها برای پایان دادن به درگیریها مشارکت کنند.

خالد بن احمد آل خلیفه در خصوص فلسطین گفت: ما از اقدامات مثبت صورت گرفته از سوی گروه های فلسطینی برای پایان بخشیدن به شکاف داخلی استقبال می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.