یزد - مدیرعامل آبفار استان یزد گفت: نیاز آبی روستاهای استان ۱۲۰۰ لیتر است و این در حالیست که آب موجود ۸۰۰ لیتر می باشد.

نیاز آبی روستاهای استان یزد ۱۲۰۰ لیتر است

به گزارش قدس آنلاین، محمد فاتحی در دیدار با امام جمعه یزد اظهار داشت: نیاز آبی روستاهای استان ۱۲۰۰ لیتر ، ولی آّب موجود ۸۰۰ لیتر می باشد  وهرچند آب موجود در روستاها بسیار اندک است و همین آب اندک نیز باید جهت تولید و مصرف مدیریت شود .

وی افزود: نامه نگاری با دفتر ائمه جمعه و سازمان تبلیغات، برگزاری برنامه های فرهنگی در روستاها ، چاپ بروشور و بنر و اقلام تبلیغاتی جهت تشویق مردم به مدیریت مصرف و ... از اقدامات فرهنگی این شرکت جهت مدیریت مصرف می باشد .

فاتحی تصریح کرد: آب و هوایی استان از دیرباز قدر آب را می دانند ولی توجه به این امر مخصوصا در مناسبتهای خاص مذهبی مانند دهه اول محرم که بعضا جمعیت برخی از روستاها چندین برابر می شود ، بسیار ضرورت پیدا می کند .

در ادامه این دیدار آیت الله ناصری اظهارداشت: آب یک امر حیاتیست و زندگی یا نابودی همه موجودات به آن بستگی دارد  اما ، آنچه در اینجا حایز بیشترین اهمیت است ، حفظ و نگهداری آب و مدیریت آن می باشد و این مدیریت در روستاها که که مشکلاتی هم در آنها وجود دارد از همه مهمتر است .

وی همچنین پیشنهاد کرد: مسئولین آب روستایی و جهاد کشاورزی با همکاری یکدیگر می توانند باساختن مخازنی در روستاها ، آبهای زمستانی را ذخیره کرده و در تابستان هم آب شرب مردم را تامین نمایند و هم آب مورد نیاز درختان را به صورت قطره ای به جریان بیندازند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.