ساری- اعضای شورای شهر ساری در جلسه علنی شورا که با حضور رسانه ها برگزار شد، در رابطه با عدم کمک مالی شهرداری به هیئت های مذهبی به اتفاق نظر رسیدند.

شهرداری ساری، هئیت های مذهبی را حمایت نکند

به گزارش خبرنگار قدس، کوروش یوسفی عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه به دلیل اوضاع نامناسب مالی شهرداری، امکان کمک به هئیت های مذهبی وجود ندارد، از اعضای شورا خواست در زمان حضورشان در هیئت های مذهبی، قولی ندهند.

همچنین نقیبی دیگر عضو شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه به هیات های عزاداری هیچ کمکی صورت نگیرد، گفت: زمانی که شهرداری به پرسنل و کارکنان خود بدهکار بوده و مبالغ این بدهی ها بسیار زیاد است، به صلاح نیست که به هیات های مذهبی و عزاداری کمک شود.

وی خواستار قانونمند شدن کمک های شهرداری به هیات ها شد.

عدم رضایت از فعالیت رئیس شورا

در ادامه آقامیری عضو شورای شهر ساری خطاب به رئیس این شورا گفت: بنده از فعالیت یک ماهه شما هم در صحن جلسه و هم در کمیسیونها راضی نیستم.

آقا میری ادامه داد: آتش نشانی، تاکسیرانی و اتوبوسرانی در ساری مشکلات بسیاری دارند و باید با مسئولین این سازمانها جلسه گذاشته و این بخش ها را ساماندهی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در پاسخ صحبتهای آقامیری گفت: در این مدت ٤ جلسه برگزار و مسئولین کمیسیون های مختلف تعیین شدند و از این پس شاهد جلسات مهم تری خواهیم بود.

سید مسعود مدینه با اشاره به بحث واگذاری پارک جنگلی سیکوتپه به شهرداری ساری گفت: تمام مراحل این واگذاری در حال انجام بوده و با رایزنی با دستگاههای ذیربط و منابع طبیعی بزودی شاهد پروژه های شهرداری ساری در این پارک جنگلی خواهیم بود.

میزان بدهی های شهرداری مشخص نیست!

در ادامه جلسه اسفندیار عشوری عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری خواستار مشخص شدن میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران، بانک ها، اشخاص، بیمه و دارایی شد و گفت: یکی از شعارها، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بود و در حال حاضر باید مشخص شود که چند درصد از درآمد شهرداری پایدار است.

وی با بیان اینکه هنوز پاسخی در این رابطه دریافت نکردم، افزود: به هیچ یک از سوالاتم در این زمینه ها پاسخ مناسبی داده نشده و به جای پاسخ درست، فقط جواب های کلی و نامناسب دریافت کردم.

عشوری ادامه داد: شهرداری ساری از سال ٩١ به میزان ٤٠٠ درصد افزایش بودجه جاری داشت، آیا به همین میزان شاهد رشد شهری بوده ایم و خدمات شهری به همین اندازه افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر ساری از هیأت رئیسه درخواست کرد، تا برای تمامی سوالات مطرح شده در این بخش و جهت بازرسی و پاسخگویی قانونی و کارشناسانه، شخصی از شهرداری ساری به عنوان مقام پاسخگو در کمیسیون و جلسه شورا حضور و پاسخ کاملی ارائه و توجیه مناسبی برای این شبهات داشته باشد.

رسانه ها در جلسات شورا حضور یابند

قاسم قاسمی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری خواستار حضور گسترده اصحاب رسانه در جلسه علنی شورای شهر شد و گفت: پیشرفت و پسرفت عملکرد شورا و ایجاد هر موقعیتی در شهر ساری بستگی به فعالیت رسانه‌ها دارد.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها مشکلاتی که وجود دارد را انعکاس دهند و به اعضای شورا کمک کنند تا نسبت به رفع مشکلات اقدام مناسب صورت گیرد.

قاسمی تاکید کرد: رسانه ها می توانند اعتماد میان مردم و شورا را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.