خرم آباد-مدیرفرودگاه خرم آباد گفت: تکمیل پهنای باند فرودگاه نیازمند تامین اعتبار لازم از سوی مسئولین استان است.

تکمیل پهنای باند فرودگاه خرم آباد در گرو تامین اعتبار است

غلامرضا بنی صدر در گفت و گو با قدس آنلاین با بیان اینکه پروژه تکمیل پهنای باند فرودگاه خرم آباد برعهده قرارگاه خاتم الانبیاء است اظهارکرد: اگر دولت به موقع تامین اعتبار کند تلاش داریم تا قبل از شروع فصل بارندگی عملیات تسطیع باند فرودگاه را خاتمه دهیم.
وی افزود: خوشبختانه عملیات تسطیع مراحل پایانی را طی می کند.تجهیز فرودگاه و ناوبری تکمیل است و خرده کاری های باقی مانده درانتطار تامین اعتبار است.
بنی صدر با تکذیب خبر لغو پرواز های خرم آباد و تاخیر در ساعات پروازی ،تصریح کرد: مشکل پروازهای اخیر خلل در سرویس دهی هواپیماهای شرکت های طرف قرارداد بوده و تاخیر 30الی 45دقیقه ای در پروازها طبیعی و عادی است.
وی با بیان اینکه فرودگاه هیچ تعهدی در قبال سرویس دهی شرکت های هواپیمایی ندارد و فقط بستر پروازها را مهیا می کند افزود: فرودگاه خرم آباد بستر پرواز هواپیماهای شرکت های تابان،ماهان و ایران ایر است و این شرکت ها با مسئولین استان قرارداد دارند.
بنی صدر بیان داشت: هم اکنون از فرودگاه خرم آباد به مقصد تهران روزهای شنبه و دوشنبه  و مشهدروزهای سه شنبه و جمعه توسط شرکت هواپیمایی تابان پروازها برقرار است.
مدیر فرودگاه خرم آباد با اشاره به اینکه شرکت های هواپیمایی برای دایر کردن پروازهایشان ابتدا باید بازاریابی را بسنجند اظهار کرد: برآورد بازرگانی و بازاریابی جهت دایر کردن مقاصد جدید توسط شرکت ها صورت می گیرد و فرودگاه در آن دخیل نیست.
بنی صدر افزود: دایر کردن پرواز عسلویه،شیراز،نجف و عتبات که پیش از این توسط استاندار سابق لرستان پیگیری شده بود همچنان در دستور کار است اما متاسفانه عدم استقبال از این پروازها توسط مسافرین باعث شده همچنان تردد لرستانی ها به این مقاصد از طریق شهرهای اراک و کرمانشاه صورت گیرد.
وی بیان داشت: دایرکردن پرواز جدید باید برای شرکت ها صرفه اقتصادی داشته باشد و مردم نیز باید استقبال کنند.
وی در پاسخ به شایعاتی که در برخی شبکه های مجازی مبنی بر لغو و تاخیر پروازهای فرودگاه خرم آباد منتشر شده اظهار کرد: شرکت تابان مجری پروازهای اصلی خرم آباد است و اخیرا به دلیل مشکل فنی هواپیمای این شرکت مکاتباتب صورت گرفته تا هواپیمای جدید جایگزین شود.
بنی صدر افزود: مشکل فنی هواپیما ها امری طبیعی است و استانداری لرستان درحال پیگیری و طی 2هفته آینده با جایگزین شدن هواپیما پرواز ها از سر گرفته می شود.
مدیرفرودگاه خرم آباد در ادامه با بیان اینکه افزایش بهای بلیط و تعیین مقاصد جدید خارج از اختیارات فرودگاه است تصریح کرد: افزایش تعرفه بلیط و تعیین مقاصد جدید برای فرودگاه خرم آباد برعهده شرکت های هواپیمایی است و ربطی به فرودگاه ندارد. مافقط بستر پرواز را دراختیار داریم.
وی در مورد لغو پروازهای شرکت ایران ایر گفت: کمبود ناوگان هوایی و اختصاص هواپیماهای ایران ایر برای پروازهای حج دلیل لغو پروازهای این شرکت در خرم آباد است.
بنی صدر متدکر شد: رایزنی و مکاتبه های ما همچنان با مسئولین استاندار ادامه دارد و قرار است طی نشستی با استاندار جدید براساس چشم اندازها و برنامه های وی روند ادامه پیدا کند.
وی افزود: چشم انداز استان به هرسو برود مطمئنا برنامه توسعه فرودگاه خرم آباد نیز در دستور کار خواهد بود.از مسئولین می خواهیم دراین زمینه همکاری های لازم را به عمل بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.