کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: در قالب ویژه برنامه هایی با عنوان سودای عشق هنر نمایشی البرز و فعالان این حوزه اشاعه دهنده مفاهیم فرهنگ عاشورا برای شهروندان خواهند بود.

هنر نمایش البرز فرهنگ عاشورایی را اشاعه می دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی خیلدار افزود:براین اساس رونمایی از پوستر این جشنواره در حاشیه جلسه شورای اداری استان البرز در  روز شنبه گذشته و با حضور استاندار و برخی از مدیران اجرایی این استان برگزار شد.

وی افزود: در طول ماه های محرم و صفر ویژه برنامه های فرهنگی در قالب هنر نمایشی تدارک دیده شده است که به طور قطع شور و حالی ویژه ومتفاوت را به شهروندان البرزی هدیه خواهد کرد.

خیلدار تصریح کرد: با توجه به جایگاه ویژه تعزیه در فرهنگ ایرانی اسلامی و مناسک عاشورایی تعدادی از آثار نمایشی  وکارهای گروهی از فعالان نمایش های آیینی و انجمن نمایش که در ۱۰ روز اول محرم در حال اجرا هستند توسط کارشناسان بازبینی و گروه های منتخب و بهترین های آن در دهه دوم محرم در دو شهر کرج و هشتگرد اجرای عمومی خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز در ادامه گفت: اختتامیه این تور تعزیه که برای هر گروه چندین اجرا را در بر دارد، ماه صفر در شهر هشتگرد برگزار می شود و از پیرغلامان، مخالف خوانان و هنرمندان برتر تجلیل خواهد شد.

وی به دیگر بخش های این ویژه برنامه اشاره کرد و گفت: اجرای سه برنامه نمایشنامه خوانی با موضوع دفاع مقدس و محرم در تعدادی از کافه های استان نیز برنامه ریزی شده واجرا خواهد شد.

خیلدار خاطرنشان کرد: سه نمایش خیابانی با موضوع محرم در بوستان های مختلف و معابر کرج و فردیس نیزاز دیگر بخش های ویژه برنامه سودای عشق محسوب می شود.

متولی فرهنگ وهنر البرز در پایان برپایی نمایشگاه آثار تجسمی مرتبط با حرم در را چهارمین بخش مجموعه برنامه های سودای عشق خواند و افزود: این نمایشگاه درحال برگزاری است و بازدید آن برای عموم آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.