کرمان- معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان درس عاشورا را در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان تبیین کنند گفت: حریت، آزادگی، دفاع از مظلوم، شجاعت و ایثار درس عاشوراست.

معلمان حماسه عاشورا را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی زینی‌وند اظهار داشت: شروع سال تحصیلی، آغاز مهربانی است و ماه مهر ماه زنده شدن و پویایی است.

وی با اشاره به اینکه تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس در حقیقت پاسداشت خون بابرکت شهداست گفت: بر این اساس همزمان با زنگ بازگشایی مدارس زنگ ایثار و مقاومت نیز نواخته و یاد شهدای والامقام گرامی داشته می‌شود.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه امسال آغاز سال تحصیلی با ماه محرم نیز همزمان شده است افزود: عاشورا به ما درس حریت، آزادگی، دفاع از مظلوم، شجاعت و ایثار می‌دهد و معلمان باید درس عاشورا در کلاس درس برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

وی با اشاره وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در استان کرمان، خاطرنشان کرد: استان کرمان از شاخص‌های تربیتی بالایی در سطح کشوری برخوردار است.

زینی‌وند وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کرمان در سال گذشته مقام اول جشنواره خوارزمی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در کنکور امسال بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز کرمانی رتبه زیر هزار در کنکور آورده‌اند تصریح کرد: رتبه اول کنکور در رشته تجربی نیز از استان کرمان است که نشان از افزایش کوشش تحصیلی دانش‌آموزان استان کرمان است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.