قم- معاون نظارت و برنامه‌ریزی بر سیر حرکت قطارهای مسافربری راه‌آهن گفت: عراق مایل است که فعالیت قطار تهران ـ کربلا ادامه پیدا کند، ظرفیت قطار بصره تا کربلا زیاد است اما مردم عراق زیاد از قطار استفاده نمی‌کنند و امکان استفاده از ظرفیت قطار تهران ـ‌ کربلا برای زائرین ایرانی وجود دارد.

تمایل عراق برای ادامه فعالیت قطار تهران - کربلا

به گزارش قدس آنلاین، محسن طباطبایی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل راه‌آهن استان برگزار شد، با اشاره به مسیر قطار تهران کربلا اظهار کرد: بین شهر تهران تا مرز شلمچه ریل راه‌آهن داریم اما بین مرز شلمچه و شهر بصره این خط نیست، در ادامه از شهر بصره تا کربلا ریل راه‌آهن وجود دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته قطار تهران تا کربلا را به صورت ترکیبی راه‌اندازی کردیم، حرکت این قطار توسط یک کارگزار بخش خصوصی صورت گرفت و ظرفیت قطار هم ۴۰۰ نفر بود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی بر سیر حرکت قطارهای مسافربری راه‌آهن افزود: جابه‌جایی مسافران قطار تهران کربلا از منطقه شلمچه تا ایستگاه قطار بصره با اتوبوس بود، قطاری که در عراق برای حرکت بین شهرهای بصره و کربلا استفاده شد، باکیفیت بود و حدود سه سال پیش توسط این کشور از چین خریداری شد.

طباطبایی با اشاره به قطارهای بین‌المللی ایران اظهار کرد: در گذشته قطارهای تهران آنکارا و قطار تهران دمشق را داشتیم، از لحاظ زمانی قطار تهران کربلا با اتوبوس در این فاصله قابل رقابت است و زمان طی کردن مسیر این قطار حدود ۳۰ ساعت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عراق مایل است که فعالیت قطار تهران کربلا ادامه پیدا کند، ظرفیت قطار بصره تا کربلا زیاد است اما مردم عراق زیاد از قطار استفاده نمی‌کنند و امکان استفاده از ظرفیت قطار تهران کربلا برای زائرین ایرانی وجود دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.