مشهد- در نخستین نشست ادبی شمس که با محوریت نقد و بررسی سه کتاب‌ حوزه جنگ و دفاع مقدس دیروز در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، کتاب‌ «خواب خون» نوشته دکتر«محمد عزیزی» مورد نقد و بررسی نویسندگان مشهدی قرار گرفت.

«خواب خون» نقد شد

به گزارش قدس انلاین. این برنامه فرهنگی ادبی که به‌همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و به منظور گسترش فرهنگ مطالعه و معرفی آثار نویسندگان کشور در حوزه دفاع مقدس برگزار شد؛ محمد ریاحی، علی براتی گجوان، جواد لگزیان و غلامیان، «خواب خون» را نقد کردند و سپس محمد عزیزی در باره این کتاب و نقد نویسندگان توضیح داد.

کتاب داستانی «خواب خون» بر اساس زندگی شهید محمدحسین فهمیده نوشته شده و جایزه ادبی حبیب غنی‌پور (بهترین زندگی‌نامه داستانی نوجوانان) را در سال ۱۳۹۰ از آنِ خود کرده است.

«محمد عزیزی» داستان‌نویس  و شاعر متولد ۱۳۲۵ تاکنون چهل کتاب در حوزه‌های گوناگون نوشته است و از جمله آثاری با نام‌های «گوشت و زنگوله»، «می‌روم زنگوله بخرم»، «سایه‌ سنگو»، «همراه آفتاب»، «سایه در خورشید»، «آوازهای خاموش»، «مویه‌ سیمرغ»، «خواب خون»، «سفر صبح»، «سیمای پهلوانان»، «همت» را در پرونده کاری خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.