یزد- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت:نظارت بهداشتی دامپزشکی بر سلامت دام های ذبح شده در ایام محرم توسط اکیپ های دامپزشکی یزد انجام می شود.

نظارت بهداشتی بر سلامت دام های ذبح شده در ایام محرم صورت می گیرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رضا صادقپور از ساماندهی و راه اندازی اکیپ های بازرسی بهداشتی و شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد و گفت: نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر ذبح دام های نذری در ایام محرم ضامن حفظ سلامت شهروندان و بهداشت عمومی جامعه است که اکیپ های تشکیل شده این وظیفه را بر عهده دارند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: با توجه به سنت حسنه قربانی در ایام محرم به منظور تامین غذای دسته جات عزاداری در مساجد و تکایا، اکیپ های نظارتی به صورت ثابت و سیار با حضور در محل، اقدام به بررسی دام های قربانی قبل از کشتار و لاشه های کشتار شده می نمایند تا از سلامت آن ها مطمئن شوند.

صادقپور گفت: در این راستا تعداد ۱۲ اکیپ ثابت و ۱۳ اکیپ سیار پیش بینی شده است تا با همراهی ۱۴ دکتر دامپزشک، ۱۵ بازرس بهداشت گوشت و ۱۰ ناظر شرعی به عنوان پرسنل عملیاتی مشغول به خدمت رسانی به همشهریان گردند.

وی در پایان به کلیه شهروندان توصیه کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلای به بیماری های مشترک بین انسان و دام و نیز جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.