مشهد- رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد با اشاره به برپایی ایستگاه ها و خیمه های عزاداری امام حسین(ع) در ایام دهه محرم در سطح شهر گفت: جمع نذورات توسط این ایستگاه ها در قالب صندوق نذورات ممنوع است.

جمع آوری نذورات در ایستگاه های صلواتی ممنوع است

سید مهدی طباطبایی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در دهه اول ماه محرم برای برپایی ۵۷۰ ایستگاه صلواتی و ۱۰ خیمه در سطح شهر مشهد مجوز صادر شد.

وی افزود: از جمله موارد صدور مجوزها برای ایستگاه های سطح شهر، توجه به ترافیک شهری و عدم ایجاد ترافیک در خیابان ها به ویژه خیابان های اصلی، رعایت نکات بهداشتی، رعایت نکات امنیتی، تفکیک کردن قسمت خواهران و برادران و عدم ایجاد ناهنجاری های صوتی است.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد جمع آوری نذورات به عنوان صندوق در ایستگاه های صلواتی را ممنوع اعلام کرد و گفت: یکی از مهم ترین مواردی که به مسئولان برپایی این ایستگاه ها متذکر شدیم، پرهیز از جمع آوری نذورات در صندوق ها است اما اگر شخصی قصد کمک کردن به این ایستگاه ها را داشته باشد، مانعی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه ها و خیمه های عزاداری در حال حاضر برای مدت ۱۰ روز مجوز فعالیت گرفتند و برای ادامه فعالیت در ماه های محرم و صفر باید مجوزهای دیگری دریافت کنند، تاکید کرد: محدودیت فعالیت از لحاظ زمانی در طول شبانه روز برای این ایستگاه ها وجود ندارد اما باید از ساعت ۲۳ دستگاه های صوتی خود را خاموش کرده و برای اهالی محل و مردم ایجاد مزاحمت نکنند.

طباطبایی ادامه داد: متولی مجوز جانمایی این ایستگاه های صلواتی با شهرداری مشهد است و شورای هماهنگی هیئات مذهبی در این زمینه ورودی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان در صورت ایجاد مزاحمت و یا هر گونه تخلف از سوی ایستگاه ها و خیمه های عزاداری می توانند با شماره تماس ۳۲۲۱۸۲۴۹ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.