کاخ سفید در بیانیه‌ای روز دوشنبه ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و عدم همکاری با واشنگتن در زمینه‌های امنیتی، ورود اتباع ایران به خاک آمریکا را ممنوع کرده است.

ایران با ما همکاری امنیتی نمی‌کند/تهران حامی تروریسم است

به گزارش قدس آنلاین، کاخ سفید در بیانیه‌ای که روز دوشنبه برای اعلام فرمان منع مسافرت جدید منتشر کرده ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «حکومت ایران، طبق قاعده از همکاری با دولت آمریکا برای شناسایی مخاطرات امنیتی خودداری کرده و سرچشمه تهدیدهای تروریستی مهمی بوده و از حامیان دولتی تروریسم است. ایران از پذیرفتن اتباع خود که مشمول خروج از ایالات متحده شده‌اند، خودداری می‌کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «بر همین اساس، ورود اتباع ایرانی به خاک ایالات متحده آمریکا در قالب مهاجر یا غیرمهاجر تعلیق می‌شود، مگر برای آن دسته از اتباع ایرانی که دارای روادیدهای معتبر دانشجویی (F و M) و ویزای برنامه تبادل (جی) هستند که روادید آنها تعلیق نمی‌شود، اگرچه ورود این افراد هم مشروط به فرایندهای غربالگری و گزینش شدید خواهد بود.»

 رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه اتباع کشورهای کره شمالی، ونزوئلا و چاد را به فهرست کشورهایی که ورود اتباع آنها به خاک آمریکا ممنوع است اضافه کرد. در فهرست جدید نام سودان حذف شده است.

با دستور اجرایی جدید ترامپ، اتباع کشورهای ایران، سوریه، لیبی، سومالی، یمن، کره شمالی، ونزوئلا و چاد، مگر در موارد استتثناء، از ورود به خاک آمریکا منع می‌شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    0 0
    واكنش كشور ما فقط توئيت هاي آقاي ظريف است كه راهي به جيي نمي بره