اصفهان- تولیت آستان قدس رضوی گفت: شبکه امام رضا(ع) از ابتدای سال جاری بطور آزمایشی با اهداف فرهنگی در آستان قدس رضوی با پخش روزانه سه ساعت برنامه آغاز بکار کرده و هر روز در حال گسترش و افزودن به غنای محتواست.

فعالیت شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) گسترش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان که در محل حوزه‌ علمیه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه حوزه‌های علیمه باید تلاش کنند تا برکات فقه اسلامی روز به روز در جامعه تجلی بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: باید در حوزه بانکداری، هنر، اقتصاد و سیاست از فقه پاسخ بیابیم؛ معتقدیم که امروز فقه جعفربن صادق(ع) مبتنی بر اجتهاد تمدن‌ساز این توانایی را برای اداره جامعه دارد و در مقابل هیچ یک از سؤالات جامعه بن بست ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هنر حوزه‌های علیمه، دانشگاه‌ها و محافل علمی در آن است که مردم را به درستی با محاسن کلام اهل بیت(ع) آشنا کنند که یک روش آن آشنا شدن با منبر است.

مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز منبرهای بسیاری در عرصه‌های هنر، پویانمایی و غیره شکل گرفته است؛ رسانه‌ها منبرهای اثرگذاری در عرصه تببین معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند که باید از آن‌ها به درستی بهره برد.

گسترش فعالیت شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع)

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای امام رضا(ع) در آستان قدس رضوی، ابراز کرد: شبکه امام رضا(ع) از ابتدای سال جاری بطور آزمایشی با اهداف فرهنگی در آستان قدس رضوی با پخش روزانه سه ساعت برنامه آغاز بکار کرده و هر روز در حال گسترش و افزودن به غنای محتواست.

وی گفت: رادیو زیارت با همکاری رسانه ملی در حال راه اندازی است که امیدواریم بتواند ارتباط مؤثری را با مخاطبان در جهت تبیین معارف رضوی ایجاد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به جایگاه خانواده در اسلام و اهمیت توجه به تحکیم آن اشاره و خاطرنشان کرد: در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) بخشی به نام مشاوره خانواده و جوانان وجود دارد که به برکت فضای معنوی حرم مطهر در یک یا دو جلسه مشاوره بسیاری از مشکلات خانوادگی مرتفع می‌شود، با برنامه‌ریزی و استفاده از اصول مشاوره اسلامی می‌توان این نوع مشاوره را در کشور توسعه داد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تلاش برای گره گشایی از مشکلات مردم را وظیفه ذاتی تمام مسئولان در نظام مقدس اسلامی معرفی و عنوان کرد: نهضت خدمت رسانی در آستان قدس رضوی آغاز شده که روز به روز برکاتش را ما بیشتر می‌بینیم و در این مسیر همگان باید خود را مسئول بدانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.