مشهد- مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: تعداد ۱۲۸ نفر در قالب ۱۶ تیم ۸ نفره در نخستین دوره مسابقات فوتسال رانندگان ناوگان باری تحت عنوان جام غدیر به رقابت پرداختند.

برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتسال رانندگان ناوگان باری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد، حسین مختاری بیان کرد: در دنیای امروز ورزش به عنوان یک ضرورت در کلام بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام مورد تاکید قرار می‌گیرد و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند و آن را برای سلامتی خود یک ضرورت و کار لازم به حساب بیاورند، زیرا جامعه ورزشکار، جامعه‌ای پر تلاش، با نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما امروز به این طراوت و نشاط نیازمند است»، افزود: ورزش نه تنها بر روی سلامت و پویایی جسمی بسیار موثر است بلکه باعث آرامش و تقویت روح نیز می‌شود.

مختاری ابراز کرد: ورزش با تاثیری که بر آرامش روحی می‌گذارد به انسان اجازه بهتر فکر کردن و تصمیم‌گیری را می‌دهد و در نتیجه آن، جامعه به سمت جامعه سالم پیش می‌رود و باعث در امان ماندن جامعه از بسیاری از ناهنجاری‌های گریبانگیر برخی جوامع می‌شود.

وی ادامه داد: در جامعه امروزی، ورزش منظم و اصولی یکی از نیازهای اساسی در جوامع بشری محسوب می‌شود که این احساس نیاز تا بدان جا پیش رفته که دولتها در برنامه‌ریزی خرد و کلان خود، ورزش را در اولویتهای پایه‌ای لحاظ می‌کنند و آن را یکی از رموز پیشرفت و سلامت جامعه بشری می‌دانند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: مفهوم «ورزش» از جمله موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی است که در جوامع معاصر به خاطر کارکردهای سودمند آن، مورد پیگیری جدی سیاستگذاران و صاحبنظران قرار دارد که کارکردهای آشکار و نهان ورزش و تفریحات، آنچنان گسترده و عمومیت یافته است که مهندسی فرهنگی و اجتماعی نیز برای آن منطقی نیست.

مختاری اضافه کرد: در این راستا ورزش‌های همگانی از جمله فوتسال و سایر ورزش‌های مشابه، زمانی وجه تفریحی را به خود می‌گیرد که در بالا رفتن کیفیت زندگی رانندگان ناوگان باری موثر باشد.

وی اظهار کرد: تفریحات ورزشی، علاوه بر ایفای نقش تندرستی و بهداشت روح و جسم، می‌تواند در پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد نقش جدی و مهم ایفا کند، لذا نظر به اهمیت تفریحات ورزشی در بهبود کیفیت زندگی و آثار مثبت آن بر سلامت جسمی و روحی رانندگان، سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری سیاست‌ها و خط‌مشی‌های فرهنگی، اجتماعی و رفاهی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند تا شرایطی مهیا سازد تا ناوگان حمل و نقل بار، ورزش را در سبد نیازهای اساسی آنان و خانواده‌هایشان قرار دهد.

مختاری افزود: تیم شرکت پگاه بعنوان تیم برتر برگزیده شد که طی مراسمی از سه تیم برتر این دوره از مسابقات تقدیر بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.