تربت جام- دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی تربت جام گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) ، ۱۰۶مبلغ و مبلغه امور دینی و فرهنگی را در ۱۱۵ مسجد و هیئت مذهبی برگزار می کنند.

برگزاری مراسم محرم در۱۱۵ مسجد و هیئت مذهبی تربت جام

هاشم بهرامی نیا، ظهرامروز که در سارمان تبلیغات اسلامی تربت جام حضور داشت به خبر نگار قدس آنلاین گفت: ۳۰  مبلغه، ۴۶ روحانی مستقر و هجرت، ۷ مبلغ طرح هدایت، ۸ مبلغ بومی و ۱۲ مبلغ غیر بومی  در طول دهه اول محرم امسال ۱۵۲ گفتمان دینی، ۱۲۷۲ سخنرانی عمومی، ۴۵ سخنرانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و ۶۰ سخنرانی با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی و عفاف و حجاب را برگزار خواهند نمود.

وی گفت : برپایی ۴۳ ایستگاه صلواتی از جمله برنامه هایی است؛ که در سطح شهر و روستا برای تعظیم شعائر اسلامی  به همت مسئولین تشکل های دینی انجام شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تربت جام در ادامه گفت : در ۱۵ نقطه شهر و روستایی همایش شیرخوارگان حسینی  در اولین جمعه ماه محرم برگزار شد و در ۷۳ مسجد نماز ظهر عاشورا برگزار خواهد شد.

وی افزود : برنامه عزداری محوری روز تاسوعای حسینی، در بهشت نبی(ص) و مراسم محوری سوگواری روز عاشورا در مقابل حوزه علمیه و مسجد مهدیه(عج) برگزار خواهد شد. عزاداران حسینی در این دو روز در ۷۵ روستا و شهر تربت جام به اقامه عزا خواهند پرداخت.

بهرامی نیا گفت : به منظور ساماندهی امور دینی و فرهنگی شهرستان در این ایام، همایش ویژه ای برای روحانیون، ۲ همایش برای مبلغات و مسئولین تشکل های دینی خواهران، ۲ جلسه ویژه مسئولین ایستگاههای صلواتی و هیئات مذهبی برادران برگزار شده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی تربت جام گفت : در این جلسات و همایش ها بر حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از تفرقه، تعظیم شعائر دینی بر مبنای محکمات دینی، توجه به محتوا و کیفیت مراسم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بهره گیری از قرآن و ادعیه، محور قرار دادن مساجد برای برگزرای مراسم، توجه به پیام های عاشورا و نهضت امام حسین(ع)، پرهیز از ایجاد مزاحمت برای مردم، اهتمام به برگزاری واجبات و امربه معروف و نهی از منکر، تکریم پیرغلامان و توجه به جوانان مورد تاکید قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.