اصفهان- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از افزایش ۱۱ درصدی آمار حریق و حوادث در شهر اصفهان خبر داد و گفت: حریق ضایعات بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

افزایش ۱۱ درصدی آمار حریق و حادثه در شهر اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آتشپاد بهزاد بزرگزاد ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه استراتژی سازمان آتش نشانی اصفهان بر مبنای آموزش و پیشگیری است، آمار وقوع حوادث در مراکز مسکونی و تجاری به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد: میانگین وقوع حریق در مقایسه با سال گذشته در نواحی مسکونی و تجاری کاهش یافته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در ادامه اشاره ای به تجهیزات و امکانات این سازمان کرد و گفت: سازمان آتش نشانی اصفهان از نظر تجهیزات و امکانات در شرایط استاندارد قرار دارد و می تواند پاسخگوی نیازهای شهر و شهروندان باشد اما هر چه تجهیزات مدرن تری داشته باشیم، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: وقتی تجهیزات آتش نشانی ایده آل باشد، می تواند تاثیرات مضاعف تری همراه داشته باشد.

بزرگزاد اظهارکرد: در هر خودروی آتش نشانی اصفهان سیستم های هیدرولیک برای نجات وجود دارد؛ در واقع خودروهای ما دو منظوره هم برای اطفا و هم برای نجات تجهیز شده اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پراکندگی ساختمان های بلند مرتبه در شهر، هر چه تعدد نرده بان ها و سیستم های تهویه  بیشتر باشد، می تواند تاثیر گذار باشد و در واقع هرچه سرمایه گذاری شود،   باز هم کم است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص آمار تلفات ناشیاز حوادث هم اعلام کرد: تعداد مصدومان و فوت شدگان حوادث در شهر اصفهان به حداقل رسیده به طوری که شاهد کاهش ۲۰ درصدی آمار تلفات ناشی از حوادث هستیم.

وی سرعت عمل نیروهای آتش نشانی و ارتقای فرهنگ جامعه را دو عامل مهم و اساسی در کاهش آمار فوت شدگان حوادث خواند.

بزرگزاد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهر اصفهان میزان گازگرفتگی ها هم به حداقل رسیده است؛ البته در ساختمان هایی که قدمت بالایی دارند، احتمال گاز گرفتگی بیشتر است.

وی اظهارکرد: استقرار خودروهای سازمان آتش نشانی به صورت روزانه ۱۰ دستگاه است تا در مواقعی که حجم ترافیک سنگین است سریعتر به محل حادثه برسیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در نیمه اول سال جاری حریق ها بیشتر شامل ضایعات و خودرو ها بوده است اما آتش سوزی در کاربری های مسکونی و تجاری کاهش یافته  است.

بزرگزاد تاکید کرد: تعداد کل پرسنل این سازمان در سال ۹۵، ۶۲۴ نفر است که البته مجوز های لازم برای استخدام ۱۰۰ نفر دیگر را نیز از مراجع ذیربط اخذ کرده ایم.

وی ادامه داد: براساس هرم مزلو اول باید خوراک، سکونت و مرکب انسان آماده باشد تا فرد به دنبال نوع دوستی و از خودگذشتی باشد به همین دلیل نیروهای آتش نشانی چون از جان خود مایه می گذارند هرچقدر هم حقوق بگیرند، حق دارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: البته از سال ۹۲ نظام جبران خدمتی پیاده شده تا همه کارکنان این سازمان از حقوق و مزایای یکسانی با کارمندان شهرداری برخوردار شوند به طوری که این امر در سال ۹۶ به طور کامل محقق شده است.

وی ادامه داد: براساس تحقیقی که تحت عنوان پهنه بندی خطر بر مبنای مدل AHP آماده شده است، کمیت جمعیت و زیر بنای یک منطقه، سرعت خودرو آتش نشانی برای رسیدن به مقصد و پهنه خطر آن محاسبه می شود تا بدانیم در این منطقه به چه تعداد ایستگاه نیاز داریم که در حال حاضر بر اساس استاندارد ملی ایران، با کمبود ۱۱ تا ۱۶ ایستگاه در شهر اصفهان به منظور توزیع عادلانه خدمات روبرو هستیم.

بزرگزاد تاکید کرد: فاز اول آزمایشگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تکمیل شده است و کسانی می توانند از امکانات آن استفاده کنند که مجوزهای لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه انتظار مردم این است که آتش نشان ها به موقع در محل حادثه حضور پیدا کنند، بیان کرد: نیروهای این سازمان تمامی آموزش های لازم برای عملیات را دیده اند و این سازمان به تجهیزات روز دنیا مجهز است البته بازدیدهایی هم از سازمان های آتش نشانی استان های دیگر داشته ایم که کل سازمان آنها به اندازه اتاق فرمان آتش نشانی اصفهان است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سیاست های آتش نشانی خاموش کردن آتش با استفاده از نرم افزارهاست، گفت: در همین راستا در سال جاری ۲۲۱ هزار و ۲۶۶ نفر- ساعت آموزش دیده اند، ۵ هزار و ۴۰۰ ساختمان بررسی و ۱۰ هزار مورد بازبینی ایمنی صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.