زاهدان- معاون استاندار سیستان و بلوچستان بر شناسنامه‌دار کردن موکب‌هایی که به زائران امام حسین(ع) خدمات رسانی می‌کنند، تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای تامین امنیت و سلامت زائران پاکستانی فراهم شده است.

اقدامات لازم برای تامین امنیت زائران پاکستانی فراهم شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر میرشکاری ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین سیستان و بلوچستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انتشار دقیق و درست اخبار ورود و خروج زائران خارجی بسیار مهم است و در کنار آن مستند سازی و تبلیغات از اقدامات انجام شده برای زائران باید انجام شود زیرا خدمات‌دهی به زائران ابا عبدالله حسین (ع) که از این استان می‌گذرند به نسبت سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان به دلیل اینکه در مسیر ورود زائران قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ۱۲۰ هزار زائر پاکستانی سال گذشته از طریق سیستان و بلوچستان عازم کربلای معلی شدند که پیش‌بینی می شود امسال ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

این مسؤول افزود: سیستان و بلوچستان یکی از استانهای مهم پذیرش زائران امام حسین (ع) در این ایام است که باید این مسئله را جدی گرفته و به بهترین نحو از زائران میزبانی و پذیرایی کنیم.

وی ادامه داد: اهمیت این استان در بخش‌های مختلف به ویژه مباحث فرهنگی، بهداشت و درمان و امنیت برای میزبانی از زائران بسیار زیاد است.

میرشکاری اضافه کرد: امنیت زائران سال‌های قبل بسیار خوب تامین شد و به برکت تلاش نیروهای رزمنده، مرزبانی، قرارگاه منطقه‌ای قدس، بسیج، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) شرایط امنیتی خوبی در استان حاکم بوده و این وضعیت زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در منطقه فراهم کرده است.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: برای تامین امنیت مطلوب امروز در سیستان و بلوچستان، شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌ایم و به برکت خون این عزیزان حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در استان شاهد هستیم.

میرشکاری اضافه کرد: این ستاد با همکاری تولیت آستان قدس رضوی بسته‌های فرهنگی از جمله یک جلد قرآن کریم با ترجمه اردو در هنگام بازگشت زائران پاکستانی به کشورشان در مرز میرجاوه به آنان اهدا می‌کند.

وی بر تکریم زائران ابا عبدالله الحسین (ع) تاکید کرد و گفت: برخورد مطلوب با زائران سبب می‌شود تا خاطره خوشی از مردم استان ما در ذهن داشته باشند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بر شناسنامه‌دار کردن موکب هایی که به زائران امام حسین(ع) خدمات رسانی می‌کنند نیز تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای تامین امنیت و سلامت زائران پاکستانی فراهم شده است.

در این جلسه پیرامون حمل و نقل زائران به وسیله قطار از زاهدان تا اهواز بحث و بررسی شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.