ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در عزاداری‌ها و مداحی‌ها ادبیات سطح پایین و خرافات باید از بین رود و همچنین نماز ظهر عاشورا هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

لزوم مقابله با بدعت‌ها و خرافات در عزاداری و مداحی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله نورالله طبرسی بعدازظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب ایجاد و حفظ نظام اسلامی از بزرگ‌ترین معروف‌ها است اظهار کرد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر که اخلاق خدا را در جامعه پیاده می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه ما باید قدردان زحمات آمرین به معروف و ناهیان از منکر باشیم افزود: باید تلاش شود تا قانون حمایت از آنها هم نوشته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امام حسین(ع) الگوی ماست که باید در زندگی سرلوحه ما قرار گیرد تصریح کرد: ماه محرم ماه معروف است، بعضی اقدامات در عزاداری‌ها مانند علم‌گردانی و قمه‌زنی نباید انجام گیرد تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد.

وی حل مسائل و مشکلات مردم را معروف و بی‌حجابی و ربا در بانک‌ها را منکر دانست و گفت: در عزاداری‌ها و مداحی‌ها ادبیات سطح پایین و خرافات باید از بین رود و همچنین نماز ظهر عاشورا هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

طبرسی خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم معروف را در جامعه حاکم کنیم چه حجت شرعی داریم؟

وی با بیان اینکه خون شهدا، ارزش‌ها و امر به معروف برای چیست افزود: نباید فقط بنشینیم و جلسه بگذاریم باید آن را عملی کنیم. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه من هم خودم را در این زمینه هم قاصر می‌دانم هم مقصر، گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر در قالب گروه‌های ساده چندنفره در سر چهارراه‌ها مرتب حضور داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.