استاندار سابق تهران گفت: از ابتدای حضورم در استانداری تهران تعامل، همکاری و اعتماد را از اصول مدیریت در استان عنوان کردم و دو خط قرمز اخلاقی و مالی را برای مدیران محور قرار دادم.

خط قرمز اخلاقی و مالی را برای مدیران محور قرار دادم

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین هاشمی در نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان تهران که با حضور حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت برگزار شد، اظهار کرد: 17 شهریورماه سال 92 زمانی که به عنوان استاندار تهران انتخاب شدم، رئیس جمهور چند نکته را تذکر داد؛ یکی اینکه از کمک افراد شایسته و توانمند بدون توجه به جناح سیاسی آنها حتماً استفاده کنید، همچنین اعتدال سیاست اصلی دولت است و شخصی که استاندار است باید توسعه گرا باشد.

 وی افزود: زمانی که شخصی مسئولیتی به عهده می‌گیرد باید شرعا و قانونا به وظیفه خود عمل کند ؛ در سایر کشورها قانون محور عمل است اما در کشور ما علاوه بر اینکه قانون محور اساسی است اعتقادات نیز اهمیت دارد.

به گفته استاندار سابق تهران، زمانی که عهدی می‌بندیم اگر کم بگذاریم در دنیای دیگر باید پاسخگو باشیم و این تفاوت مدیران ما با مدیران کشورهای دیگر است؛ هر کس در وسع و توانایی خود باید تلاش کند و به اندازه توان هرکس حساب و کتاب می‌شود.

 هاشمی با اشاره به اینکه مدیران و معاونانی که در مسیر اداره استان در استانداری تهران طی چهارسال گذشته حضور داشتند مورد نظر بوده است، تصریح کرد: در طول مدت حضورم در استانداری تهران یکبار ندیدم معاونان در تضعیف نفر مقابل بحثی کنند و این موضوع در بدنه اجرایی شهرستانهای استان نیز جا افتاد .

وی با بیان اینکه نظم در امور، پرهیز از اقدامات خلاف قانون و داشتن وحدت موجب باز شدن مسیر خدمت می‌شود تاکید کرد: از همه فرمانداران در استان تهران راضی هستیم و با اعتقاد به تفویض اختیار امور به خوبی پیش رفت.

استاندار سابق تهران، با اشاره به لزوم بهره‌مندی از افراد توانمند و حتی بهتر از خود مدیران در مدیریت گفت: توجه به عقل مدیریتی اهمیت زیادی دارد و متاسفانه به نگاه مدیریتی کمتر توجه می‌شود.

 هاشمی با تقدیر از همکاری مدیران، فرمانداران، بخشداران و مسئولان استان که از سال 92 در استان تلاش کردند، افزود: با همه محدودیتهای مالی نگذاشتیم حواشی بر اصل غلبه کند؛ تلاش کنید از هیچکس کینه به دل نگیرید و این توفیق یک انسان است.

 وی اعتماد به زیردستان را مهم دانست و گفت: از ابتدای حضورم در استانداری تهران تعامل، همکاری و اعتماد را از اصول مدیریت در استان عنوان کردم و دو خط قرمز اخلاقی و مالی را برای مدیران محور قرار دادم.

استاندار سابق تهران، حفظ کرامت انسانها و احترام به ارباب رجوع را از اصول مدیریت برشمرد و افزود: در هنگام مراجعه افراد، خودمان را به جای آنها قرار دهیم و حتی پاسخ منفی را به درستی و با اخلاق به ارباب رجوع بیان کنیم.

هاشمی با بیان اینکه مهندس مقیمی (استاندار جدید تهران) را از سال 64 تاکنون می‌شناسم و وی به خوبی می‌تواند با کمترین تلاطم استان را مدیریت کند، گفت: موفقیت‌های استان در این چهار سال متعلق به همه است و کم و کسری‌ها از بنده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.