عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: در جمع آوری کودکان کار چهره شهر مورد تاکید بوده و کم‌اهمیت‌ترین بخش، مسئله کودکان کار بوده است.

در طرح جمع‌آوری کودکان کار «چهره شهر» مورد توجه بوده نه کودکان

به گزارش قدس آنلاین، زهرا نژادبهرام در نشست بررسی جمع‌آوری کودکان کار و خیابان با طرح این سؤال که باید مشخص شود در طرح جمع آوری، مسئله کودکان کار هستند یا شهروندان و شهر؟ افزود: وقتی مسئله مبلمان شهری و چهره شهر و همچنین مناسبات شهروندان باشد، بنابراین اقداماتی همچون عملیات یا دستگیری کودکان کار با هدف پاکسازی چهره شهر، ناگزیر و تعقیب کودکان کار طبیعی است.

وی ادامه داد: اطلاع دارم که در طرح اخیر، مسئله مورد نظر آسیب‌های اجتماعی بوده و اجرای طرح بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور و به منظور ساماندهی کودکان کار و خیابان بوده و خروجی آن به اجرای طرح جمع‌آوری منجر شده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش تأکید کرد: در همین راستا قرارگاهی تشکیل شد، اما در این قرارگاه دیدگاه‌های نهادهای اجتماعی مورد توجه قرار نگرفته است و در اجرای این طرح کم‌اهمیت‌ترین بخش، مسئله کودکان کار بوده است.

نژادبهرام با بیان اینکه بخشی از کودکان جمع‌آوری شده متکدی، گروهی کودک خیابانی و عده‌ای کودکان کار هستند، خاطرنشان کرد: مسئله اصلی این است که وقتی کودکان را تحویل خانواده آنها می‌دهیم، آیا این خانواده‌ها قادر به نگهداری آنها هستند؟ اگر این کودکان بدسرپرست نبودند، اصولاً از خیابان سردرنمی‌آوردند؛ بنابراین موضوع بدسرپرستی خانواده باید از سوی مددکاران در هنگام دستگیری و پس از تحویل به خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: شهرداری تهران آمادگی دارد که اجرای طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان را اصلاح کند، اما شهرداری و شورای شهر در این زمینه مسئولیتی ندارند و فقط یک عضو و ستاد است؛ تصمیمات اصلی با فرمانداری است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.