رئیس تولیت آستان قدس رضوی گفت: نیروی جهادی با تفکر انقلابی می‌تواند گره‌ از بسیاری از مشکلات کشور از جمله معضلات اقتصادی بازکند.

نیروی جهادی با تفکر انقلابی گره مشکلات کشور را می‌گشاید

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در نشستی با موضوع محرومیت زدایی اقتصاد مقاومتی در سایه سار الطاف امام رضا (ع) در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: کشور ما دارای اساتید دانشگاه، جوانان مومن، نیروی انسانی متعهد و ذخایر ارزشمند و غنی است که می‌تواند کشور ما را از هر نظر نسبت به مشکل بیکاری، فقر و مواردی مانند تبعیض و فساد اداری مصون سازد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر این امر تاکید کردند که باید حتما بر توانمندی خودمان تکیه کنیم و بدانیم بیگانگان گرهی از مشکلات ما نخواهند گشود، ما این توانمندی‌ها را در دستان توانای فرهیختگان و اساتید محترم دانشگاه و جوانان برومند کشورمان مشاهده می‌کنیم.

ضرورت توجه به اقتصاد دریا و اقتصادی فضای مجازی

رئیس تولیت آسان قدس رضوی تاکید کرد:  برخی از بخش‌های کشور دچار کمبود نزولات آسمانی شده است که با تکیه بر علم، دانش فناوری و کار می‌توانیم این تهدید مشکل آب را تبدیل به یک فرصت کرد بدین شکل که در هر استان بر توانایی اقتصادی ویژه آن نقطه مانند اقتصاد دریا،  اقتصاد فضای مجازی و غیره تکیه کنیم.

وی ادامه داد: برخی کشورها ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی خود را از اقتصاد دریا بدست می آورند و این درحالی است که بسیار کمتر از ما به دریا دسترسی دارند، کشور ایران حدود سه هزار کیلومتر دسترسی و ارتباط دریایی دارد که ذخیره بسیار ارزشمندی برای اقتصاد آبی است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه فضای مجازی می تواند موجب توسعه یافتگی کشور شود، تاکید کرد: برخی از کشورها از طریق برنامه نویسی فضای مجازی بیش از درآمد نفتی ما درآمد دارند.

ظرفیتهای کشور  باید به شکل عادلانه در اختیار افراد قرار گیرد

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند ظرفیت‌های کشور به شکل عادلانه در اختیار افراد مختلف کشور قرار گیرد، ابراز داشت: دانشجویان دارای استعدادهای بسیار خوبی هستند و این امر از پژوهش‌های آنها مشخص است، اگر امکانات مناسب در اختیار این افراد قرار گیرد می توانند به کارآفرین بسیار ارزشمند تبدیل شده و زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کند.

رئیس تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دانشگاه و علم، اقتصاد، بازار، سیاست، روابط بین الملل و خارجی در کنار یکدیگر می تواند چرخ های اقتصادی کشور را با یکدیگر و با توازن به گردش درآورد، تاکید کرد: بدین شکل از سویی تولیدات کشور بازار مناسب خود را پیدا می‌کند و از سوی دیگر تکنیک، علم و دانش وارد کشور می شود.

اجتهاد تمدن ساز ایران مدنیت گمشده را به جهانیان عرضه می‌کند

وی با بیان اینکه ما دارای غنای علمی و فرهنگی هستیم و نباید از داشته های خود دست برداریم، گفت: ما در علوم انسانی سخنان برتر و حرف‌هایی نو برای جهانیان داریم به نوعی که اجتهاد تمدن ساز ما می‌تواند مدنیتی را که گمشده عالم است، به جهانیان عرضه کند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه ارتباطات جهانی امری بدیهی و مورد قبول همه است اما در این میان باید استقلال خود مبتنی بر داشته های  اقتصادی و سیاسی را حفظ کنیم، اظهار داشت: امروز دانشگاه ما به مرحله ای رسیده است که می تواند در خدمت مردم بوده و برای رفع مشکلات و دغدغه های زندگی آنها تلاش کنند.

ضرورت پایه گذاری اقتصاد مبتنی بر سنگ در خراسان جنوبی

وی اضافه کرد: خراسان جنوبی ۱۹ سال است بارش مناسبی نداشته است اما در زمینه اقتصاد سنگ می‌تواند گردش اقتصادی این منطقه را به جای کشاورزی به این سمت سوق داده و کاملا متحول کند.

رئیس تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رهبر انقلاب چندین اولویت را برای مجمع تشخیص مصلحت مشخص کرده اند، ابراز داشت: توجه به نخبگان، فضای مجازی، موضوع دریا محوری و مواردی مانند آن به عنوان محور و اولویت مشخص شده است و بحران آب نیز از جمله است.

وی ادامه داد: مسئله بحران آب از طریق علم و فناوری، نظرات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های بلند صاحبان علم و اساتید در دانشگاه قابل رفع است و به همین شیوه می توان اقتدار اقتصادی، اقتصاد دانش بنیان، استقلال اقتصادی و سیاسی کشور را تضمین کرد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به رویکرد های آستان قدس رضوی به ویژه در زمینه ی اقتصادی گفت: اعتقاد داریم استفاده از هر نوع اقدام اقتصادی و تنها به سودآوری اقتصادی فکر کردن رعایت نکردن شئونات آستان قدس است.

مشکل شهر مشهد ساخت پاساژهای متعدد نیست

وی با بیان اینکه مشکل شهر مشهد ساخت پاساژهای متعدد نیست، گفت: ما نیاز به بیمارستان داریم و حتی این مطلب را به وزیر بهداشت انعکاس دادیم که می‌توان کاربری پاساژ ساخته شده در مجموعه را به بیمارستان تبدیل کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر توانمندسازی نیروهای انسانی تاکید کرد: در اصفهان ظرفیت خوبی در زمینه صنایع دستی وجود دارد باید از این استعداد خاص به نحو ویژه استفاده شود و آستان قدس نیز می‌تواند در این زمینه کمک کند.

وی تاکید کرد: در آستان قدس رضوی دست کمک دانشگاه اصفهان را می‌فشاریم و از دیدگاه اساتید برای رفع مشکلات کشور استقبال می‌کنیم.

اینکه تفکر انقلابی در بسیاری از بخش‌ها راهگشای مشکلات بوده است

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه تفکر انقلابی در بسیاری از بخش‌ها راهگشای مشکلات بوده است، تاکید کرد: نیروی جهادی با تفکر انقلابی می‌تواند گره‌ از بسیاری از مشکلات کشور از جمله معضلات اقتصادی بازکند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.