یزد - نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های این حوزه انتخابیه نیازها و مشکلات متعددی در زمینه‌های مختلف دارند که باید در راستای رفع این نیازها قدم برداشت و این ۵شهر از محرومیت رنج می‌برند.

بزرگترین حوزه انتخابی کشور از محرومیت رنج می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صباغیان بافقی در دیدار با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه مهریز بزرگترین حوزه انتخابی کشور است، اظهار داشت: شهرستان‌های این حوزه انتخابیه نیازها و مشکلات متعددی در زمینه‌های مختلف دارند که باید در راستای رفع این نیازها قدم برداشت.

وی به اهمیت تشکل‌های صنفی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: امروزه اگر هر جمعیت و صنفی، تشکل نداشته باشند نمی‌توانند به حق و حقوق خود به درستی و کامل دست پیدا کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از تشکل‌های صنفی که ضرورت دارد به وجود آید، تشکل صنفی در حوزه رانندگان است تا به این وسیله حقوق آنها بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

صباغیان به پیگیری پروژه‌های اساسی و زیربنایی و دارای اهمیت در مرکز اشاره کرد و خواستار تداوم این پیگیری‌ها در حوزه‌های مختلف و در راستای پیشرفت شهرستان شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه، خواستار کمک به  برطرف شدن مشکلاتی که فرمانداران شهرستان‌های مهریز و خاتم در جلسه به آنها پرداختند شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان ساخت: شهرستان‌های این حوزه انتخابیه از محرومیت های متعددی برخوردار هستند که لازم است این محرومیت ها در حوزه های مختلف مورد بررسی و رفع قرار گیرد.

ایمنی جاده‌ها رویکرد اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز گفت: ایمنی جاده‌ها رویکرد اول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوده  و در این زمینه بیش از هشت ماه بررسی دقیق صورت گرفت و امروز ما بانک‌های اطلاعاتی خوبی را تشکیل داده‌ایم که باید به تحلیل آن بپردازیم.

وی افزود: در بحث حمل و نقل مشکلاتی از گذشته‌ها وجود دارد که نمی‌توان انتظار داشت این مشکلات در کوتاه مدت برطرف شود، ولی اگر با گذشت زمان بتوانیم نسبت به رفع آن اقدام نماییم بسیار ارزشمند است.

صادقیان با بیان اینکه یکی ازمشکلات راه‌های استان خسارتی است که تردد کامیون‌های حمل مواد معدنی به جاده‌ها وارد می‌کنند تصریح کرد: بسیاری از جاده‌های استان با وجودی که برای عبورکامیون احداث نشده مورد تردد زیاد کامیون‌ها است، و عمده جاده‌ها با یک لایه آسفالت و عمر چندین ساله هنوز مورد استفاده هستند که اصلا برای عبور کامیون ساخته نشده و مناسب نیست.

محسن صادقیان خاطر نشان ساخت: بیشتر اعتبارات استانی که به راهداری تعلق می‌گیرد از ردیف ماده ۱۸۰ ملی است که متأسفانه تاکنون تخصیص مناسبی نداشته وهمین امر باعث کند شدن اجرای پروژه‌های راهداری  شده است.

وی افزود: به هر صورت کامیون‌ها، در حال تردد در این جاده‌ها هستند و خسارت ناشی از آن به جاده وارد می‌شود به همین دلیل باید به دنبال رفع این خسارت‌ها از محل اعتبارات معادن باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.