بجنورد- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی از آغاز کمپین تبلیغات طرح همسفره برای رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند در استان خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

طرح همسفره در خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد خراسان شمالی، حسن نعمتی سه عامل پایداری فقر در مناطق روستایی و مشکلات معیشتی در بعضی از خانوارهای حاشیه نشین شهری و دردسترس نبودن تغذیه مناسب را از جمله عوامل ایجاد کننده سوء تغذیه در کودکان استان برشمرد و افزود: این عوامل باعث ایجاد پیامدهای نامطلوب بر روی کودکان شده است به نحوی که در سال ۹۶ دو هزار و۲۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در خراسان شمالی شناسایی شدند که برای درمان آنها نیازمند مشارکت مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه عدم پیگیری درمان سوء تغذیه سبب عدم رشد جسمی و روانی کودک، وقفه در سیر تکامل، افزایش هزینه های درمان و مراقبت های پزشکی، افت تحصیلی، تحمیل هزینه های سنگین به آموزش و پرورش و در نهایت بار سنگین مالی به اقتصاد جامعه را به دنبال دارد، تاکید کرد: براین اساس کمیته امداد به عنوان حلقه واسط بین نیازمندان، مردم و خیران قرار گرفته است تا پیامدهای منفی این بیماری را کاهش دهد.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان تاکید کرد: طبق برنامه های پیش بینی شده در طرح همسفره، هر دوره شش ماهه کودکان از لحاظ سنی مورد ارزیابی قرارگرفته و آنهایی که شرایط سنی شان از شش سال گذشته باشد از سیستم حذف و افراد جدید جایگزین می شوند .

نعمتی در ادامه به روش های پرداخت کمک در طرح همسفره اشاره کرد و افزود: طبق این طرح خیران می توانند در پنج روش، از طریق سایت همسفره hamsofreh.ir کمک های خود را به دست کودکان نیازمند برسانند.

وی با بیان اینکه در شیوه اول این طرح، فرد نیکوکار می تواند با ورود به سامانه و انتخاب گزینه پرداخت نقدی، مبلغ مورد نظر را انتخاب و به صورت ماهیانه یا یکباره به حساب مشخصی که برای این طرح در نظرگرفته شده کمک های خود را واریز کند،گفت: در پایان هر ماه کمک های  پرداخت شده، بین کودکان شناسایی شده به "صورت هر فرد یک سبد " واریز می شود.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد استان در ادامه پرداخت نقدی بر اساس سبد را یکی دیگر از شیوه های کمک در این طرح عنوان کرد وافزود: شخص به جای انتخاب وجه، مبلغی حدود ۷۰ هزار تومان برای تأمین مالی سبد غذایی یک یا چند کودک را انتخاب و بعد از تبدیل آن به مبلغ ، وجه آن را پرداخت می کند.

نعمتی همچنین انتخاب مستقیم کودک و واریز به کمک ها به حساب را از مهمترین شیوه های مورد اقبال خیران دانست وتاکید کرد: در این روش شخص نیکوکار بعد از ورود به سامانه می تواند با انتخاب منطقه مورد نظر به طور مستقیم یک یا چند کودک را انتخاب و مبلغ یا تعداد سبدهای مورد نظر خود را  به واریز کند. علاوه بر این افراد می توانند به صورت تعاملی و حضوری با مراجعه به شاخه های کمیته امداد در سطح  استان در این طرح مشارکت کنند.

وی تاکید کرد:کارخانجات، مدیران ادارات و اتحادیه های صنفی نیز می توانند با  اعلام آمادگی مبنی بر تخصیص درصدی از درآمد حوزه کاری خود، برای کمک به کودکان نیازمند اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.