مشهد- روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی در اطلاعیه ای از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) درخواست کرد تا با حضور در پایگاه ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند .

کاهش شدید ذخایر خونی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در این اطلاعیه با اشاره به لزوم حفظ ذخایر خونی و کاهش شدید ذخایر خونی و تاکید بر اینکه نیاز به خون همیشه هست و یک بار اهدای خون کافی نیست، اعلام شده است «پایگاه های اهدای خون مشهد مقدس هر روز آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون هستند.

در این اطلاعیه ضمن استمداد از تمامی واجدان شرایط اهدای خون، نیاز به همه گروه های خونی تاکید شده است.

پایگاه های اهدای خون مشهد شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید، پایگاه شهید کریمی واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم آباد، پایگاه میلاد واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴  در همه ایام  از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵ دقیقه آماده  فعالیت هستند.

شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم، سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل بمدت ۸ هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه ۳ بار و برای آقایان سالانه ۴ بار، پرهیز ار رفتارهای غیر بهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

در این اطلاعیه تصریح شده تا داوطلبان اهدای خون کارت ملی خویش را در مراجعه به پایگاه ها به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.