شهرکرد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علت ریزش تونل چری در دست بررسی است، گفت: در بررسی‌های اولیه نکات و اصول ایمنی در آغاز به‌کار تونل رعایت نشده است.

اصول ایمنی در تونل چری کوهرنگ رعایت نشده است

به گزارش قدس آنلاین، عباس جزایری اظهار داشت: طبق ماده ۸۷ قانون کار، پیمانکاران و کارفرمایان موظف هستند نقشه کار و زمان آغاز پروژه را به اداره کار اطلاع دهند که در این زمینه اطلاع‌رسانی زمان آغاز پروژه به اداره کار انجام نشده است.

وی افزود: در صورتی که اطلاع‌رسانی انجام شده بود کارشناسان ایمنی دستورات لازم را برای پیشگیری از این حادثه به کارفرما داده بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۴۷۱ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، بیان کرد: تعداد کسانی که بیمه بیکاری در استان دریافت می‌کردند ۲۱۰۰ نفر بودند که با اخراج ۳۶۷ نفر از کارخانه‌های برفاب و صبا فولاد تعداد کسانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کردند به بیش از ۲۴۰۰ نفر افزایش یافت.

جزایری خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال ۷۰۷ دادخواست به اداره کار ارجاع که از این مجموع ۶۱۰ رأی از سوی اداره کار صادر و ۱۴۹ رأی نیز در شورای حل اختلاف صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار نفر در استان در سامانه جویای کار ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این مجموع ۴۰ درصد خانم و مابقی مرد و همچنین ۴۰ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی و مابقی دیپلم و زیردیپلم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کلنگ‌زنی ۲ طرح در منطقه شوراب سامان بیان کرد: با بهره‌برداری از این ۲ طرح زمینه اشتغال بیش از ۶ هزار نفر فراهم می‌شود.

جزایری با بیان اینکه ۲۲۰۰ واحد تعاونی در استان وجود دارد، بیان کرد: از این مجموع ۷۰۰ تعاونی در حال اجرا و ۸۰۰ تعاونی نیز نیمه‌فعال هستند همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ تعاونی احداث که در مجموع استان دارای ۴.۲ درصد تعاونی‌های کشور است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.