نیروهای ارتش سوریه همچنان به عملیات خود علیه تروریست‌های داعشی در حومه حمص و حماه و جبهه دیرالزور ادامه می‌دهند و به زودی حومه حمص و حماه به طور کامل از لوث داعش پاکسازی خواهند شد.

نزدیک‌تر شدن ارتش به دستاورد مهم در حمص و حماه/ تروریست‌ها ۱۴ موشک به «فوعه» شلیک کردند

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها عملیات نظامی را از شهرک «حمیمه» در منتهی‌الیه حومه جنوب شرقی حمص به سمت ایستگاه دوم در جاده مواصلاتی میان این دو منطقه آغاز کرده‌اند.

نیروهای ارتش و همپیمانان از دو محور در حال پیشروی هستند محور اول در شمال این جاده و محور دوم در جنوب آن به مسافت پنج کیلومتر و عرض پنج کیلومتر در سایه درگیری با گروه تروریستی داعش و تجمعات و تحرکات آنها در این مناطق هدف هدف حملات توپخانه‌ای دقیق ارتش قرار دارد.

در حومه شرقی حمص، نیروهای ارتش و همپیمانان به عملیات خود علیه تروریست‌های داعشی در منطقه‌ای که بین حومه حمص و حماه که محاصره شده‌‌اند، ادامه می‌دهند. یک منبع میدانی از آزادسازی روستاهای «أم‌الریش، مسعدة، رسم‌الناقة و الزیبة» و تپه‌های اطراف پس از درگیری‌های شدید با گروه تروریستی داعش خبر داده است.

به گفته این منبع میدانی، ارتش سوریه و همپیمانان طی عملیات مستمر خود علیه بقایای داعش، پنجاه کیلومتر مربع را در منطقه جب الجراح درحومه شرقی حمص آزاد کرده‌اند. این منبع تصریح کرد حومه شرقی حمص به اعلام پاکسازی کامل از لوث تروریست‌های داعشی بسیار نزدیک شده است.

همزمان با عملیات پیشروی در حومه حمص، ‌ یگان‌های دیگری از ارتش به عملیات گسترده‌ای از محورهای السعن و روستای المبعوجه در حومه شرقی حماه  ادامه می‌دهند، ارتش ‌ده‌ها روستا و تپه را در شرق شهرک عقیربات آزاد کرده است و به پیشروی خود برای رسیدن به مرزهای حومه شرقی حمص و پیوستن به نیروهایی که از سمت جب الجراح پیشروی می‌کنند، ‌ادامه می‌دهند.

منابع میدانی تاکید کرده‌اند که عملیات نظامی در حومه شرقی  السلمیه در آستانه پایان یافته و زمان اعلام پاکسازی کامل آن از لوث تروریست‌های داعشی نزدیک است. این در حالی است که تروریست‌های داعشی، منازل مردم را در السملیه با موشک هدف قرار دادند که به جان باختن شماری از مردم منجر شد.

در شرق سوریه هم ارتش سوریه و همپیمانان به انتقال نیرو و تجهیزات نظامی خود به کرانه شرقی رودخانه فرات ادامه می‌دهند، این عملیات به آزادسازی روستاهای مراط و خشام پس از درگیری‌های شدید با داعش منجر شده است.

خبر دیگر اینکه گروه‌های تروریستی تکفیری بار دیگر شهرک تحت محاصره فوعه در حومه ادلب را با دست‌کم ۱۴ موشک گراد هدف قرار دادند و بار دیگر توافق آتش‌بس را نقض کردند، از آمار شهدا و مجروحان احتمالی این حمله خبری منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.