سمنان - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بابیان اینکه باید به‌سوی جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در مدرسه‌سازی ‏حرکت کنیم، گفت: استراتژی ما ساخت مدارس بزرگ با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر است.‏

استراتژی آموزش و پرورش ساخت مدارس بزرگ با ظرفیت بالای ۵۰۰ نفر است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ادهم روز سه‌شنبه در ملاقات با استاندار سمنان ضمن بیان اینکه باید در آموزش‌وپرورش ظرفیتی ایجاد شود که خیران از مدارس دور نشوند، ابراز داشت: با توجه به اینکه استراتژی آموزش‌وپرورش ساخت مدارس با ظرفیت بالای ۵۰۰نفر است لذا این مهم با مشارکت هر چه بیشتر خیران مدرسه‌ساز محقق خواهد شد.

وی بابیان اینکه برای سند تحول بنیادین، شش زیر نظام تعبیه‌شده است، افزود: نسخه شفابخش آموزش‌وپرورش سند بنیادین آن است که قبل از اینکه یک فرد در جامعه مسئولیت و تخصص داشته باشد باید یک شهروند خوب برای جامعه باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بابیان اینکه یکی از اهداف هیئت‌امنایی شدن مدارس، عضویت و حفظ خیران مدرسه‌ساز در بدنه آموزش‌وپرورش و مدارس است، ابراز داشت: با توجه به سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش مبنی بر مشارکت هرچه بیشتر خیران امیدواریم شاهد بروز تحولات خوبی در این حوزه باشیم.

ادهم در ادامه تصریح کرد: بی‌شک اعتبارات دولتی و نبود نقدینگی در بدنه آموزش‌وپرورش نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های عمرانی باشد لذا این مهم می‌طلبد تا نگاه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به‌سوی مدرسه‌سازی سوق دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مدرسه گام اول آینده سازی در کشور به شمار می‌رود لذا باید دستگاه‌های فرهنگی و متولی نیز در خصوص مدرسه‌سازی آموزش‌وپرورش را یاری کنند.

در این نشست فرهنگ‌نامه شهدای فرهنگی استان سمنان و مستند داستانی بابا آب داد از تولیدات اداره کل آموزش‌وپرورش استان توسط نوید ادهم به استاندار سمنان اهدا شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.