کرمان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی جیرفت گفت: بیمارستان های جنوب کرمان متاسفانه با کمبود شدید پزشک متخصص روبرو هستند که در حال رایزنی با مجموعه وزارتخانه برای رفع این مشکل هستیم و دو بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج و امام خمینی جیرفت نیز دچار مشکل است.

نیاز شدید به پزشک متخصص در جنوب کرمان

به گزارش قدس آنلاین، ایمان قاسم زاده در اولین نشست خبری رسانه‌ای خود بر جبران کمبود نیروی انسانی با استفاده از ظرفیت های بومی منطقه خبر داد و گفت: کمبود پزشک متخصص به خوبی مشهود است و این مهم از اولویت های کاری ام است که به صورت جدی پیگیر هستم.

وی بر لزوم ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی از جمله مرگ مادران و نوزادان تاکید کرد و گفت: در برخی از مناطق جنوب کرمان دسترسی مردم به نیازها و امکانات بهداشتی با سختی انجام می شود که باید در این جهت نیز کار شود.

وی در ادامه ضمن توضیح روند درمانی بیمارانی که در اثر گزش حشرات موذی به مراکز درمانی مراجعه می کنند، بیان کرد: چندین کارگاه سم شناسی در منطقه برگزار شده است که همه پزشکان در این کارگاه آموزشی شرکت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، عوارض سم عقرب را بیشمار عنوان کرد و افزود: در حال شناسایی گونه‌های متعدد عقرب هستیم که در آینده نزدیک شاهد نتایج رضایت بخشی درمانی  در این راستا خواهیم بود.

 قاسم زاده در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت روند احداث ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی دهستان رمشک در جنوبی ترین نقطه جغرافیایی استان کرمان که جزومناطق محروم هم بشمار می آید و مدت ۱۰ سال دستخوش عدم تعهد پیمانکار قرار گرفته است، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت:ازاین موضوع  بی اطلاع هستم و در اولین فرصت پیگیری خواهم کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.