دامغان - مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی دولتی خبر داد و گفت: ۳۰۰هزار صندلی خالی در دانشگاه ها وجود دارد.

۳۰۰هزار صندلی خالی در دانشگاه های کشور وجود دارد

به گزارش قدس انلاین، عبدالحسین فریدون عصر سه شنبه درآیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه دامغان به میزبانی تالار همایش های اندیشه این دانشگاه از وجود ۹۰ هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۹۶۴ شرکت دانش بنیان در سراسر کشور فعالیت دارند.

وی از خالی بودن ۳۰۰ هزار صندلی در دانشگاه های دولتی خبر داد و افزود: بیشتر این صندلی های خالی به رشته ریاضی مربوط می شود و از سوی دیگر تعداد دانشجویان نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر حوزه وزارتی وزات علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر در بحث شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری اشتغال ایجاد شده است، اظهار داشت: ۲۳۵ پروژه مشترک از سوی این واحدها با کشورهای خارجی قرار داد منعقد شده است.

فریدون به  کسب رتبه علمی ۱۸ در سطح جهان  اشاره و تصریح کرد: ۳۹ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که این پارک ها  ۲۱۵ میلیون ریال صادرات را به انجام رساندند. 

وی با اشاره به توان و ظرفیت های خوب در حوزه آموزش عالی کشور افزود:  از ابتدای دولت یازدهم عملیات اجرایی دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروژه عمرانی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی آغاز شده است که تاکنون دو میلیون مترمربع از این میزان تکمیل و به بهره برداری رسید.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از شکل گیری دانشگاه های صنعتی در کشور خبر داد و اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید با تلاش چرخه علمی را به ثروت تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه شتاب به رشد و توسعه مراکز آموزش عالی از مهمترین برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است،  افزود: امروزه بدون ارتباط صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی نمیتوان موفقیتی را کسب کرد لذا باید صنعت و دانشگاه در عرصه های علمی با یکدیگر رقابت کنند و این مهم می طلبد تا ارتباط این دو بخش بیش از پیش تقویت شود.

رئیس دانشگاه دامغان نیز در این آیین اظهار داشت: یک هزار و ۳۰۰ دانشجو در سال تحصیلی جدید جذب این دانشگاه شدند.

عبدالعلی بصیری تصریح کرد: دانشگاه دامغان دارای ۱۵۲ عضو هیئت علمی و ۷۰ گرایش و رشته تحصیلی فعالیت دارد که با پذیرش دانشجویان جدید تعداد دانشجویان به بیش از شش یک هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: دانشگاه دامغان دارای هشت خوابگاه دانشجویی شامل پنج خوابگاه دخترانه و سه خوابگاه پسرانه است که یک هزار دانشجوی دختر و ۸۰۰ دانشجوی پسر در این خوابگاه ها اسکان دارند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.