وزیر کشور با تاکید بر پیگیری مطالبات مردم در همه حوزه ها گفت: دولت به دنبال ایجاد توسعه متوازن در همه استان ها است.

ایجاد توسعه متوازن در همه استان ها هدف اصلی دولت دوازدهم است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی که در مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید و استاندار سابق گیلان در رشت حضور یافت با اشاره به انتخاب استانداران غیربومی اظهار کرد: همه استان ها برای دولت به یک اندازه مهم هستند.

وی افزود: تلاش دولت، ایجاد تعالی و توسعه متوازن در همه استان ها است و خدمتگزاری و پاسخ به مطالبات مردم که به دولت مجددا اعتماد کردند، هدف اصلی رئیس جمهور و دولت دوازدهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه توسعه متوازن در همه ابعاد و حوزه ها اولویت اصلی دولت است گفت: توسعه در همه حوزه ها به ویژه توسعه اقتصادی در قالب اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی دولت دوازدهم است.

رحمانی فضلی به اهمیت توسعه سیاسی در استان ها پرداخت و افزود: توسعه سیاسی به معنای جلب مشارکت سیاسی مردم، احزاب و تشکل ها و تقویت آزادی های فردی در چارچوب قانون است و استانداران باید حامی و هدایتگر توسعه سیاسی در استان ها باشند.

وی همچنین توسعه اجتماعی را منوط به رفع آسیب های اجتماعی دانست و گفت: مدیران دولت موظف به پیگیری آسیب های اجتماعی هستند.

وزیر کشور با اشاره به تاثیر توسعه فرهنگی در جامعه اظهار کرد: باید بتوانیم روحیه نشاط و شادی و امید را در جامعه نهادینه کنیم که مطمئنا این وجهه از اسلام از سوی مستکبران در حال مخدوش شدن است.

رحمانی فضلی ادامه داد: چهره نشاط آور و امیدبخش اسلام به این دلیل که عاری از استعمار و استثمار است موجب وحشت مستکبران شده است.

وی یکی از مهمترین ویژگی های استانداران را قدرت هماهنگی بین همه نیروها و نهادها در سطح استان عنوان و بیان کرد: اصل تعامل و ایجاد هماهنگی به منظور تقویت مشارکت همه نیروها در سطح استان از اصلی ترین ویژگی هایی است که همه استانداران باید از آن برخوردار باشند.

وزیر کشور رفع بیکاری و اشتغال و ارتقای سطح معیشت را اصلی ترین مطالبه مردم دانست و گفت: برای رفع بیکاری که معضلی اصلی برای کشور محسوب می شود، طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه ۸ درصد رشد اقتصادی در کشور رقم بخورد که این مهم بدون مشارکت بخش خصوصی و جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاری های منطقه ای و خارجی امکان پذیر نیست.

رحمانی فضلی پرداختن به حواشی را سم مهلک برای مسئولان و مدیران برشمرد و یادآور شد:استاندار باید بزرگوارانه با مسائل برخورد کند و در عین حال با موانعی که مانع از پاسخگویی به مطالبات مردم می شود، قاطعانه عمل کند.

وی ادامه داد: مدیران باید تنها در راه خدمت به مردم گام بردارند.

گیلان توانایی معین شدن دو استان دیگر را دارد

وزیر کشور همچنین در بخش دیگری از سخنانش، استان گیلان را استانی با ظرفیت های متعدد معرفی کرد و گفت: اگر در گیلان سستی و ضعف و عقب افتادگی دیده شود، همه مدیران نسبت به آن مسئول هستند و هم مدیران موظف به خدمتگزاری در مسئولیت ها خود با مشی اعتدالگرایانه هستند.

رحمانی فضلی افزود: گیلان همه عناصر توسعه اعم از نیروی انسانی توانمند، تکنولوژی، منابع طبیعی، سرمایه و موقعیت جغرافیایی مناسب و استراتژیک را داراست و می تواند استان معین دو استان دیگر نیز باشد.

وی تصریح کرد: رشادت های متعددی در طول تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده است تا مدیران به نمایندگی از مردم قدرت یابند لذا همه ما موظف هستیم به پاس فداکاری های همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و همینطور مدافعان حرم از جمله شهید حججی در مسیر توسعه کشور در همه استان ها گام برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.