اراک- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دستور رئیس جمهور برای بررسی وضعیت کارگران آذرآب و هپکو وارد اراک شد.

وزیر کار برای بررسی مشکلات آذراب و هپکو وارد اراک شد

 به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح چهارشنبه با دستور رئیس جمهور برای بررسی وضعیت کارگران شرکت های آذرآب و هپکو وارد اراک شد.

ربیعی در بدو ورود به استان مرکزی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حضور یافت و با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار و گفتگو کرد.

قرار است جمع بندی اقدمات در نشست خبری اعلام شود. کارگران ۲ شرکت هپکو و آذراب اراک در چند روز گذشته بارها با تجمع خواستار حمایت مسئولان برای رفع مشکلات صنفی خود شدند. شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۲ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت محصول آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود. کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به دنبال سیاست های اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت صنایع آذرآب اراک نیز از صنایع پیمانکاری عمده کشور است که در سال ۱۳۶۴ در اراک آغاز به کار کرد.

این شرکت مادر تخصصی در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.