۲۱۰ نماینده مجلس با صدور بیانیه‌ای اقدام تجزیه‌طلبانه اقلیم کردستان را محکوم کرده و از دولت مرکزی عراق حمایت کردند.

مجلس اقدام تجزیه‌طلبانه اقلیم کردستان را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین فرهنگی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۵ مهر) بیانیه‌ای با امضای ۲۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در محکومیت برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی استقلال کردستان عراق قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

طی سالهای گذشته کشور عراق آماج توطوته های مختلف آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفت اما ایستادگی و همبستگی و مقاومت ملت عراق اعم از عرب و کرد، سنی و شیعه، همه نقشه های استکبار را نقش بر آب کرد و ملت عراق با اتحاد قانون اساسی را تصویب و حکومت مرکزی را با روش دموکراتیک تشکیل و آرامش را به عراق بازگرداندند. همچنین همبستگی ملی با کمک نیروهای مردمی موجب پاکسازی عراق از لوث وجود داعش گردید. اما توطئه ها علیه عراق خاتمه نیافت و اینک همه پرسی اقلیم کردستان به صورت غیرقانونی می تواند همبستگی ملی و تمامیت ارضی عراق را مخدوش و عراق را در گرداب درگیری های جدید قرار دهد.

با توجه به مواضع دولت و مجلس عراق که با صراحت همه پرسی اقلیم کردستان عراق را غیرقانونی اعلام کردند و همچنین با توجه به نظر سازمان ملل متحد، ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی اولاً ایجاد بحران در عراق را به ضرر مسیر دموکراتیک عراق دانسته و ثانیاً هر گونه اقدام تجزیه طلبانه را مضر به حال ملت عراق و کل منطقه می دانیم و این اقدام کردستان عراق را محکوم و از اقدامات دولت و مجلس عراق حمایت می کنیم و از دولت می خواهیم مطابق درخواست دولت مرکزی عراق تمهیدات لازم در همکاری با دولت عراق را به عمل آورده و به هیچ وجه اجازه ماجراجویی به صهیونیست ها در عراق ندهند.

همچنین فرهنگی بیانیه یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان را مبنی بر اینکه همه آشوریان، کلدانی‌ها و سوریانی‌ها که در عراق هستند با برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق مخالف هستند را قرائت کرد.

براساس این گزارش، در ادامه این بیانیه جمعی دیگر از نمایندگان، مخالفت ترکمن‌ها و ایزدی‌های حاضر در عراق را با این همه‌پرسی اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.