ایلام- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام گفت: شهرک صنعتی تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان مهران احداث می شود.

شهرک صنعتی تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در مهران احداث می شود

مرتضی دارایی در گفت و گو با قدس آنلاین، با بیان اینکه احداث شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام با رایزنی های استاندار ایلام در دستور کار قرار گرفت، اظهارداشت: در حال حاضر با ارائه مستندات لازم، پرونده احداث این شهرک به سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور، برای ارائه در هیأت دولت فرستاده شده که پس از تایید دولت، کار مطالعاتی و اجرایی آن آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح هنوز در هیات دولت به تصویب نرسیده است، افزود: در صورت تصویب قطعاً این شهرک با توجه به شرایط زیست محیطی لازم برای آن در شهرستان مهران احداث می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام به لزوم انجام مطالعات زیست محیطی، جانمایی مناسب و ... احداث این شرکت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: احداث این شرکت در توسعه اقتصاد استان و کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

مرتضی دارایی با بیان این مطلب که احداث شهرک تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی شرایط سرمایه گذاری در این حوزه را تسهیل می کند، تصریح کرد: با توجه به عوارض زیست محیطی این شرکت ها، روند احداث واحدهای نفت، گاز و پتروشیمی و اخذ مجوزهای آن پروسه ای زمان بر و طولانی است، ولی با احداث شهرک تخصصی، این مجوزها توسط این شرکت اخذ شده و سرمایه گذاران به راحتی می توانند اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه کنند.

وی یادآور شد: پس از تصویب این طرح در هیات دولت، کار مطالعاتی و مکان یابی دقیق آن آغاز خواهد شد که این پروسه زمان بر خواهد بود.

گفتنی است استان ایلام ۱۱ درصد ذخایر نفت و گاز کشور را در اختیار دارد که توسعه صنایع وابسته به آن در رونق اقتصاد استان و کشور نقش بسزایی خواهد داشت.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.