اراک- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر پرداخت معوقات کارگران دو شرکت «هپکو» و «آذرآب» تاکید کرد.

پرداخت حقوق کارگران «هپکو» و «آذرآب» در دستور کار است

 به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی اظهار داشت: صنایع استان مرکزی و شهر اراک و شاغلان این صنایع برای دولت مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : با توجه به اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده است و تجمعات پی در پی کارگران، با دستور رئیس جمهور به استان مرکزی آمدم تا این مسائل را بررسی و ارزیابی کنم و در حال حاضر این موضوع در دستور کار سه وزیر دولت است.

وی افزود: دو شرکت آذرآب و هپکو که اخیرا کارگران آن ها درخواست پرداخت مطالبات معوق خود را داشته اند، با مشکلات متفاوتی از سایر صنایع روبرو هستند، در حقیقت این شرکت ها از جمله آذرآب، با مشکلات تولید روبرو نیستند و حتی ظرفیت افزایش تولید و نیروی کار هم در آنها وجود دارد.

ربیعی  اظهار کرد : در مورد شرکت آذرآب، مجمع این شرکت نیمه ماه جاری در اراک برگزار می شود و تلاش داریم مدیران کارآمدی برای این شرکت انتخاب شوند و همچنین مقرر است ۲۰۰میلیارد ریال برای این شرکت تسهیلات بانکی پرداخت گردد تا حقوق معوق کارگران و راه اندازی کار تولید انجام پذیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آذرآب مشکل تولید ندارد و در حال حاضر قراردادهایی نیز دارد که با پیگیری هایی که انجام داده ایم متوجه شدیم این شرکت تا پنج سال آینده با همین قراردادها می تواند به تولید بپردازد و مشکل این شرکت سوء مدیریت بوده است.

ربیعی افزود: در مورد شرکت هپکو مشکلات پیچیده وجود دارد که نیازمند راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت است، در کوتاه مدت پرداخت حقوق کارگران این شرکت و جذب قراردادهای جدید در دستور کار است.

وی ادامه داد: پیگیری قراردادهای تولید این شرکت با شهرداری ها و وزارت راه در دستور کار است که تنها سفارش وزارت راه، پنج سال تولید شرکت هپکو را تضمین می کند البته برای آغاز تولید، نیازمند خرید و تهیه امکاناتی است.

ربیعی خاطرنشان ساخت: تا پایان مسائل و تصمیم گیری ها برای حل مشکلات این دو شرکت در استان خواهم ماند و طی روزهای اخیر نیز در تهران چند جلسه در این رابطه برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.